Gå til innhold

hvor mye hjelp/behandling får du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hvor mye behandling får du i uka/måneden?

selv er jeg på dom og får 10-15 min i uka fra fact, ofte møter de ikke opp til avtalene heller så jeg får kanskje 45 min i løpet av måneden ca. 

Anonymkode: 06d85...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå har jeg vært tvangsinnlagt i 4 uker. Ble flyttet fra akuttposten til rus og psykiatri i går. 

Ellers er det én time fra psykisk helse i kommunen en gang i uken, en time hos psykoseteamet annenhver uke og ruskonsulent annenhver uke. 

Så ganske mye hjelp når jeg oppsummerer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste måten man får hjelp eller innleggelse er ved å ta selvmordsforsøk. 

Anonymkode: f09f4...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eneste måten man får hjelp eller innleggelse er ved å ta selvmordsforsøk. 

Anonymkode: f09f4...0aa

Det er helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Eneste måten man får hjelp eller innleggelse er ved å ta selvmordsforsøk. 

Anonymkode: f09f4...0aa

Nei det er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Eneste måten man får hjelp eller innleggelse er ved å ta selvmordsforsøk. 

Anonymkode: f09f4...0aa

Eh… nei? Hvorfor er innleggelse det eneste som betyr noe? Har du hørt om poliklinisk behandling?

Det er også ganske idiotisk å gjennomføre et selvmordsforsøk for å få hjelp, for man får i hvert fall ikke hjelp hvis man er død. Og jeg tviler på at villet egenskade gir deg bedre hjelp i psykiatrien, snarere tvert imot.

Bli klin psykotisk eller manisk, du, så skal du se at du får innleggelsen din.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier hos kommunen 1 gang i måneden. Hadde avklaringsmøte med de i dag. Har jo fastlegen og, men er mest for somatisk jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kanskje en gang i måneden fra sykepleier fra fact om ikke sjeldnere, har sendt melding i dag men ikke hørt noe tilbake. En gang i måneden sykepleier fra kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå hver/annenhver uke frem til jul. Skal trolig også på psykoedukasjon i gruppe.

Gikk faktisk 2 ganger/uka med psykolog i et halvt år, men det hjalp ikke å få mye tid når metode, innhold og relasjon var feil. Hadde to tilbakefall til dyp (i min målestokk, den var nok moderat, jeg er bare pingle) depresjon med den behandleren. Har også vært innlagt 1 mnd (første møte med psykiatrien), men da fikk jeg ikke behandling, de brukte all tid på å utrede for kun personlighetsforstyrrelser (fordi jeg sa jeg hadde strenge foreldre… det går an å ha det uten å ha pf altså).

Har fått masse hjelp! Tipper det er fordi jeg har små barn og pga at funksjonsfallet har vært stort. Så har det også vært en del frem og tilbake med diagnose/ikke-diagnose og ulike tilnærminger til behandling. Så det har ikke vært helt optimal tidsbruk. Og selv om jeg har fått masse hjelp i tid, har jeg også opplevd at psykolog har blokkert tilgang til medisiner mot depresjon f.eks (fordi alt handler jo om relasjoner…), så akkurat der følte jeg ikke at jeg fikk (riktig) hjelp.

Siden jeg har fått så masse hjelp har jeg ganske dårlig samvittighet for at jeg fortsatt ikke har fått alt på plass, jeg klarer liksom ikke å få til varig full bedring og jeg føler meg ofte som en skygge av den jeg var. Men i år er uansett mye bedre enn i fjor og jeg har fått noen positive endringer i livet mitt (men også noen negative - alt er snudd på hodet).

Når jeg leser om folk som blir avvist og kastet ut så forstår jeg at jeg har vært veldig heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en avtale hos psykolog en gang i uken, og en avtale hos fastlegen også én gang i uken. I tillegg har jeg hatt hjemmesykehusopphold hos DPS døgn et par ganger i året, men det begynner å bli en stund siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har poliklinisk samtaler omtrent en gang i uken, med noen unntak. Hjemmesykepleien kommer innom med dosetter hver 3. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...