want2b Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei! Er en jente på 22 som for ca en måned siden gikk inn i et forhold med en mann, har hatt ubeskyttet sex fra begynnelsen av. Ca 4-5 dager etter første samleie fikk jeg noen kviselignende blemmer på haka, nært leppene, prøvde å klemme på disse, men det ble ikke noe "bedre" av den grunn. Dette "utslettet" gikk bort etter ca 12-14 dager. oppdaget imidlertid for ca 3 dager siden en kviselingnende "utvekst" i skjeden, helt på toppen der "leppene" begynner. Den ble større, og så rett og slett ut som en betent kvise. (gul/hvit). klemte på denne nylig, og d kom ut materie. lurer så dermed på om dette kan være kviser, eller herpes? Han har ikke nevnt noe om at han har herpes selv. Vet han kan ha herpes, uten å være klar over dette selv, men hvis han skulle få utbrudd, kan man vite om det er han eller jeg som initialt hadde herpes??? Er redd for å bli utpekt som den "skyldige", i tilfelle han ikke har merket noe til dette før... Har lest at man får flere utbrudd etter hvert, finnes det noe middel som kan forkorte utbruddene som ikke er reseptbelagt??? HAr som sagt ikke noe lyst til å ta dette opp med han, i tilfelle han ikke "visste" han hadde det, og dermed vil tro det er meg. Vil heller ikke gå til lege, da jeg synes det er pinlig. På grunn av menstruasjonsforstyrrelser har jeg de siste årene gått 3-4 ganger årlig de siste årene, og fått tatt alle vanlige tester da, burde det ikke i så fall vært oppdaget om jeg skulle vært smittebærer av noe sånt?? Håper på snarlig svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48695-kviser-eller-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Det er ikke mulig utfra beskrivelsen å stille diagnose, så jeg synes du skal få en sjekk for å få det avklart. Medisiner mot herpes fåes bare på resept. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48695-kviser-eller-herpes/#findComment-189249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.