Gå til innhold

Farlig å drikke for mange liter av Pepsi Max?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ca 4-5 liter med pepsi max daglig og har drikket den i fler år. Men kan jeg få for mye væske i meg? Vet en kan dø av å drikke for mye vann, Men gjelder dette også brus og andre typer drikker? 

Anonymkode: 6359e...ab6

Fortsetter under...

Skrevet

Wow, 4-5 liter. Trodde 1,5 liter om dagen var mye jeg.

Skrevet

Det var ekstremt. Du må være høy på koffein?

Anonymkode: 783f1...236

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 17.11):

Jeg drikker ca 4-5 liter med pepsi max daglig og har drikket den i fler år. Men kan jeg få for mye væske i meg? Vet en kan dø av å drikke for mye vann, Men gjelder dette også brus og andre typer drikker? 

Ekspander  

Må du ikke tisse hele tiden?

Skrevet

4-5 liter om dagen er veldig mye. i tillegg ville jeg vært bekymret for syreskade på tennene.

Annonse

Skrevet

Jeg drikker mer væske på en dag, men jeg har noe som heter Diabetes Insipidus (har ingenting med Diabetes mellitus, altså sukkersyke å gjøre). Det gjør at jeg drikker mye, men hvor skadelig det er for andre, vet jeg ikke.

Skrevet
  emilie321 skrev (På 24.9.2024 den 18.30):

Jeg drikker mer væske på en dag, men jeg har noe som heter Diabetes Insipidus (har ingenting med Diabetes mellitus, altså sukkersyke å gjøre). Det gjør at jeg drikker mye, men hvor skadelig det er for andre, vet jeg ikke.

Ekspander  

Vet du hvorfor du har fått det?

Skrevet (endret)
  frosken skrev (På 24.9.2024 den 19.26):

Vet du hvorfor du har fått det?

Ekspander  

Har alltid tørstet enormt, men spesialisten på sykehuset mente det kunne være medikamentutløst. Hos meg så sitter det i hypofysen (lå en uke på sykehus for utredning)

Endret av emilie321
Skrevet
  emilie321 skrev (På 24.9.2024 den 19.40):

Har alltid tørstet enormt, men spesialisten på sykehuset mente det kunne være medikamentutløst. Hos meg så sitter det i hypofysen (lå en uke på sykehus for utredning)

Ekspander  

En jeg kjenner fikk det som følge av litiumbruk. 

Anonymkode: f7153...67d

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 19.46):

En jeg kjenner fikk det som følge av litiumbruk. 

Anonymkode: f7153...67d

Ekspander  

Har tidligere prøvd litium, men måtte slutte etter kort tid (ca 6 måneder) Pga store bivirkninger. 

Skrevet
  emilie321 skrev (På 24.9.2024 den 19.50):

Har tidligere prøvd litium, men måtte slutte etter kort tid (ca 6 måneder) Pga store bivirkninger. 

Ekspander  

Hvilke bivirkninger fikk du?

Anonymkode: 0b51d...9b3

Skrevet

Om det er fordelt utover dagen kan du nok ta det med ro mtp. væskemengde, men sunt er det jo ikke. Ikke bra for tennene f.eks. Sier hun som elsker Cola Zero 😛 (dog ikke 4-5l/dag)

Annonse

Skrevet
  FjellOgDalar skrev (På 24.9.2024 den 20.45):

Om det er fordelt utover dagen kan du nok ta det med ro mtp. væskemengde, men sunt er det jo ikke. Ikke bra for tennene f.eks. Sier hun som elsker Cola Zero 😛 (dog ikke 4-5l/dag)

Ekspander  

Ja det er jo fordelt utover dagen og kvelden, det er jo ikke over et par timer. Vet vel og merke at en kan dø av høyt inntak over kort tid, 

Skrevet (endret)
  AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.17):

Hvilke bivirkninger fikk du?

Anonymkode: 0b51d...9b3

Ekspander  

Fikk diaré som ikke gikk over før jeg sluttet med litium. 

Endret av emilie321

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...