Gå til innhold

Betablokkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roer de hodet også?

Anonymkode: f5948...999

Fortsetter under...

Skrevet
  nachnoo skrev (På 27.9.2024 den 13.01):

Nei

Ekspander  

Hvis hodet er stressa pga kroppslig stress og overaktivering?

Skrevet

Betablokkere regulerer hjerterytmen, det har ingenting med hodet å gjøre.

Skrevet

Hvis selve de fysiske symptomene skaper angst, kan det indirekte virke beroligende. 

Annonse

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg skulle ønske keg kunne ta betablokker da angsten er veldig fysisk. Men jeg har astma.

Skrevet
  FjellOgDalar skrev (På 27.9.2024 den 19.57):

Hvis selve de fysiske symptomene skaper angst, kan det indirekte virke beroligende. 

Ekspander  

Ja ikke sant. Har veldig ustadig hjerte og høyt kroppslig stress fysisk. Det sliter mef ut og skaper en voldsom uro i kroppen og hode

fåe ikke hvilt

Skrevet
  Worriesome Plenty 2 skrev (På 27.9.2024 den 22.04):

Jeg skulle ønske keg kunne ta betablokker da angsten er veldig fysisk. Men jeg har astma.

Ekspander  

Lest man kan bruke selektive?

Skrevet
  nachnoo skrev (På 27.9.2024 den 15.45):

Fortsatt nei. 

Ekspander  

Det skrives jo ut for angst?

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 6.07):

Ekspander  

Det stemmer. Brukt metoprolol selv, og den fungerte meget godt. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 6.07):

Ekspander  

Takk for tips skal spørre legen min.

Annonse

Skrevet
  Worriesome Plenty 2 skrev (På 28.9.2024 den 19.21):

Takk for tips skal spørre legen min.

Ekspander  

Ja jeg har bare lest d på nettet fra folk så best å spørre legen 

Skrevet

Det som er dumt er at de kanskje ofte har depresjon som bivirkning. Vet ikke hvor vanlig det er?

er allerede depressiv 

Skrevet

Med astma må du under ingen omstendighet prøve betablokker, ei heller selektive, uten at det er nøye drøftet med legen først.

Forøvrig synes jeg effekten av betablokker på angst er betydelig oppskrytt her på DOL. Den kan dempe noen fysiske symptomer som hjertebank, skjelving og svetting. Det er alt. Ingen betablokker har angst som godkjent indikasjon.

Skrevet
  nachnoo skrev (På 29.9.2024 den 7.37):

Med astma må du under ingen omstendighet prøve betablokker, ei heller selektive, uten at det er nøye drøftet med legen først.

Forøvrig synes jeg effekten av betablokker på angst er betydelig oppskrytt her på DOL. Den kan dempe noen fysiske symptomer som hjertebank, skjelving og svetting. Det er alt. Ingen betablokker har angst som godkjent indikasjon.

Ekspander  

Åå ok. Så dumt. Har lest om flere som kan bruke selektive.

For min del hadde det vært nyttig for p dempe hjertebank og høy puls og mye adrenalin og uro pga noe fysisk. Som igjen gir angst og mental uro. Finnes det andre typer medisiner som hjelper for det nevnte?

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 8.10):

Så dumt. Har lest om flere som kan bruke selektive.

Ekspander  

Jeg har ikke skrevet at du ikke kan bruke det. Jeg skriver at du må sjekke dette grundig med legen din før du evt prøver.

Skrevet
  nachnoo skrev (På 29.9.2024 den 8.32):

Jeg har ikke skrevet at du ikke kan bruke det. Jeg skriver at du må sjekke dette grundig med legen din før du evt prøver.

Ekspander  

Ja. Men hvordan kan legen vurdere om d er trygt eller ikke? Astma er vel astma på en måte

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Den ønskede effekten for meg ville være ar hjerter ikke dundrer agårde hver gang jeg har angst. Har lett astma etter røyking som jeg sluttet med for 12 år siden. Når jeg kuttet røyken kunne jeg også kutte symbicort. Kan få hvesing i brystert av og til hved anstrengelse. Jeg antar at jeg har litt lavere lungekapasitet etter mange år som storrøyker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...