Gå til innhold

@nachnoo - epikrise fra psyk.legevakt?


bibben

Anbefalte innlegg

Blir epikrise fra psykiatrisk legevakt sendt til pasientens fastlege? Blir alle tidligere besøk på psyk.legevakt liggende i legevaktens journalsystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bibben skrev (2 timer siden):

Blir epikrise fra psykiatrisk legevakt sendt til pasientens fastlege? Blir alle tidligere besøk på psyk.legevakt liggende i legevaktens journalsystem?

Psykiatrisk legevakt i Oslo er en del av spesialisthelsetjenesten (ligger organisatorisk ved Nydalen DPS som er en del av OUS). Alle besøk dokumenteres på vanlig måte i pasientens journal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Psykiatrisk legevakt i Oslo er en del av spesialisthelsetjenesten (ligger organisatorisk ved Nydalen DPS som er en del av OUS). Alle besøk dokumenteres på vanlig måte i pasientens journal. 

Jeg er usikker på hva «vanlig måte» innebærer. Derfor spurte jeg her. Blir komparentopplysninger fra pårørende liggende på psyk. legevakt slik at det tas i betraktning når pasienten er der på nytt?. Blir fastlegen orientert om alt som kommer frem på psyk. legevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke pasienter anledning til å kontakte pårørende hvis de blir tvangsinnlagt? Eller gjelder det bare det første døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gjøres riktig blir kopi av alle journalnotater på legevakten sendt fastlegen. Ja, alt blir liggende i legevaktens journalsystem.

bibben skrev (8 timer siden):

Jeg er usikker på hva «vanlig måte» innebærer. Derfor spurte jeg her. Blir komparentopplysninger fra pårørende liggende på psyk. legevakt slik at det tas i betraktning når pasienten er der på nytt?. Blir fastlegen orientert om alt som kommer frem på psyk. legevakt?

Ja, alt skal dokumenteres, og det blir liggende i journalen.

bibben skrev (8 timer siden):

Får ikke pasienter anledning til å kontakte pårørende hvis de blir tvangsinnlagt? Eller gjelder det bare det første døgnet?

Alle får kontakte pårørende på en måte som friske gjør det. Det betyr ikke at en får kontakte så mye eller så ofte en ønsker. F.eks får ikke en manisk pasient ringe pårørende (eller andre) hvert kvarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (8 minutter siden):

Hvis det gjøres riktig blir kopi av alle journalnotater på legevakten sendt fastlegen. Ja, alt blir liggende i legevaktens journalsystem.

Ja, alt skal dokumenteres, og det blir liggende i journalen.

Alle får kontakte pårørende på en måte som friske gjør det. Det betyr ikke at en får kontakte så mye eller så ofte en ønsker. F.eks får ikke en manisk pasient ringe pårørende (eller andre) hvert kvarter.

Tusen takk. Det var oppklarende🍃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Hvis det gjøres riktig blir kopi av alle journalnotater på legevakten sendt fastlegen. Ja, alt blir liggende i legevaktens journalsystem.

Ja, alt skal dokumenteres, og det blir liggende i journalen.

Alle får kontakte pårørende på en måte som friske gjør det. Det betyr ikke at en får kontakte så mye eller så ofte en ønsker. F.eks får ikke en manisk pasient ringe pårørende (eller andre) hvert kvarter.

Hva er det som gjør at en manisk person er så glad i å snakke? Og hva om man er genetisk sett er en veldig introvert og sjenert person, kan de bli maniske eller vil det ikke merkes siden disse ikke blir sykelig utadvendte? 

Anonymkode: f4d4f...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er det som gjør at en manisk person er så glad i å snakke? Og hva om man er genetisk sett er en veldig introvert og sjenert person, kan de bli maniske eller vil det ikke merkes siden disse ikke blir sykelig utadvendte? 

Anonymkode: f4d4f...338

Jeg ganske stille til vanlig, men prater raskere enn jeg kan tenke når jeg er høyt oppe. På inn- og utpust..En voldsom trang til å prate. Er som hjernen står i fyr. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (23 minutter siden):

Jeg ganske stille til vanlig, men prater raskere enn jeg kan tenke når jeg er høyt oppe. På inn- og utpust..En voldsom trang til å prate. Er som hjernen står i fyr. 

Ute rusmidler? 

Anonymkode: f4d4f...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ute rusmidler? 

Anonymkode: f4d4f...338

Ja. Jeg snakket om hypomani/mani. Ikke rus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er det som gjør at en manisk person er så glad i å snakke? Og hva om man er genetisk sett er en veldig introvert og sjenert person, kan de bli maniske eller vil det ikke merkes siden disse ikke blir sykelig utadvendte? 

Anonymkode: f4d4f...338

Taleflom er en del av manien. En kan bli manisk uavhengig av personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (54 minutter siden):

Ja. Jeg snakket om hypomani/mani. Ikke rus.

Ja men det kan startes av rus. 

Anonymkode: f4d4f...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men det kan startes av rus. 

Anonymkode: f4d4f...338

Og hva er poenget ditt? Det er ikke tilfellet hos meg. Da hadde jeg ikke hatt diagnosen som jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...