Gå til innhold

Jeg er innlagy men stoler ikke på noen her.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (1 time siden):

"Bare fordi du er paranoid betyr ikke det nødvendigvis at ingen forfølger deg" - gammelt asfaltjungelordtak.

Nå kødder du bare. Noe som er svært respektløs hos noen som faktisk sliter.

Men jeg synes det var bra du skrev dette. Da håper jeg alle ser hva slags person du er og at ingen noensinne tar hva du skriver seriøst igjen noen gang.

snusmumeriken96 skrev (21 minutter siden):

Det var ike meningen at det skulle bli konflikter her, jeg liker psykedeliker, han reflekterer.

Han er den eneste som setter spørsmålstegn ved at du har en vrangforestilling. Er det dette du anser som "reflekterer"?

psykedeliker
snusmumeriken96 skrev (17 minutter siden):

Det var ike meningen at det skulle bli konflikter her, jeg liker psykedeliker, han reflekterer.

Takk for tilbakemeldingen!

Fra et historisk perspektiv er det høyst legitime grunner til å være skeptisk til visse institusjoner og deres ansatte. Det var ikke uten grunn at filmer som f.eks. "Gjøkeredet" og "Scum" ble laget i sin samtid. Av og til hender det fortsatt at enkeltindivider finner veien inn i jobber de aldri skulle hatt i utgangspunktet. Men dette er noe som helsepersonell idag er mye mer bevisst på enn tidligere.

Annonse

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hvor har jeg gjort det i denne tråden?

Jeg har ikke tenkt å gå inn i kverulerende samtaler med deg. Det vil også være en videre avsporing av tråden. Det burde passe deg ypperlig, siden du foretrekker å komme med enkeltinlegg for så å forsvinne, slik at du kan fortsette å være "mystisk".

Svaret ditt til TS over her er svar nok.

Endret av Vhanja
SofieVeie
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Takk for tilbakemeldingen!

Fra et historisk perspektiv er det høyst legitime grunner til å være skeptisk til visse institusjoner og deres ansatte. Det var ikke uten grunn at filmer som f.eks. "Gjøkeredet" og "Scum" ble laget i sin samtid. Av og til hender det fortsatt at enkeltindivider finner veien inn i jobber de aldri skulle hatt i utgangspunktet. Men dette er noe som helsepersonell idag er mye mer bevisst på enn tidligere.

Noen som trenger behandling er innlagt for å få behandling. Vedkommende et skeptisk, mye pga sykdom antakelig. Du skriver dette for å nøre opp under skepsisen? Gjøre ts usikker på situasjonen, utrygg på behandlerene? Ts har en sykdom som gjør henne angstfull, urolig og nå mer skeptisk enn det er lurt å være. Du heller bensin på bålet i denne tråden. La ts få være i fred ved å ikke gjøre henne mer usikker og ambivalent. 

psykedeliker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Det burde passe deg ypperlig, siden du foretrekker å komme med enkeltinlegg for så å forsvinne, slik at du kan fortsette å være "mystisk".

Takk det samme, du og din snusfornuft glimret med sitt fravær i en annen tråd tidligere idag. Ble det for mye naturvitenskap og T-ford deler for dere?

SofieVeie skrev (6 minutter siden):

Ts har en sykdom som gjør henne angstfull, urolig og nå mer skeptisk enn det er lurt å være. Du heller bensin på bålet i denne tråden. La ts få være i fred ved å ikke gjøre henne mer usikker og ambivalent. 

Behandlingsstedet har vurdert det slik at trådstarter får lov til å ha kontakt med omverdenen - med alt det medfører. Du får ta opp bekymringen din med behandlingsstedet - ikke med meg, hønemor.

Takk det samme, du og din snusfornuft glimret med sitt fravær i en annen tråd tidligere idag. Ble det for mye naturvitenskap og T-ford deler for dere?

Dette er vagt og off topic. Hvis du ønsker mitt svar i en spesifikk tråd, så får du heller ta det opp der.

SofieVeie

Behandlingsstedet har vurdert det slik at trådstarter får lov til å ha kontakt med omverdenen - med alt det medfører. Du får ta opp bekymringen din med behandlingsstedet - ikke med meg, hønemor.

Hæ? Og derfor tenker du det er en god idé å ødelegge for hennes tilfriskning? Det er mange ting som er lov i dette landet som likevel er helt idiotisk og som de aller fleste lar være å gjøre fordi de skjønner normer og fordi de vil andre vel 

psykedeliker
SofieVeie skrev (1 minutt siden):

Og derfor tenker du det er en god idé å ødelegge for hennes tilfriskning?

Jeg tenker at dere føledamer kan ha godt av å anvende intellektet en smule mer, og vise litt mer respekt for andres intellekt og integritet. Dersom behandlingsstedet mente det var best for TS å ikke ha kontakt med omverdenen, hadde de nok sørget for det. Men dere har i det minste sørget for at TS har noe å drøfte med sine behandlere.

Annonse

Jeg tenker at dere føledamer kan ha godt av å anvende intellektet en smule mer, og vise litt mer respekt for andres intellekt og integritet. Dersom behandlingsstedet mente det var best for TS å ikke ha kontakt med omverdenen, hadde de nok sørget for det. Men dere har i det minste sørget for at TS har noe å drøfte med sine behandlere.

Så hvis en person ikke er så dårlig at man stenger av all kontakt med omverden (som er en ekstrem ting å gjøre), så kan du fint se deg i speilet med at du er aktivt delaktig i å jobbe mot deres tilfriskning. 

Det krever en spesiell type personlighet for å være så nedrig.

psykedeliker
Vhanja skrev (6 minutter siden):

På samme måte som det krever en spesiell personlighet for å være så trangsynt og naiv på samme tid. Bløt kynisme kalles det i Danmark.

Uansett er ingen av oss fagpersoner, så det blir bare synsing fra alles side likevel. Det finnes mange veier til tilfriskning.

Endret av psykedeliker

På samme måte som det krever en spesiell personlighet for å være så trangsynt og naiv på samme tid. Bløt kynisme kalles det i Danmark.

Uansett er ingen av oss fagpersoner, så det blir bare synsing fra alles side likevel.

Som vanlig skriver du bare tøys og tull.

Men enig med deg i en ting - til syvende og sist så bør TS høre på helsepersonell som omgir henne, ikke noen av oss.

Endret av Vhanja
SofieVeie
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Så hvis en person ikke er så dårlig at man stenger av all kontakt med omverden (som er en ekstrem ting å gjøre), så kan du fint se deg i speilet med at du er aktivt delaktig i å jobbe mot deres tilfriskning. 

Enig. Og å kalle noen «føleledamer» og hentyde til at vi ikke benytter intellektet er ganske nedrig det og.

God natt. Glad jeg kan sove med rak rygg og rent hjerte, mht å kunne stå i valgene jeg har tatt i dag og sove god med hvordan jeg har behandlet andre.

psykedeliker
SofieVeie skrev (1 minutt siden):

Og å kalle noen «føleledamer» og hentyde til at vi ikke benytter intellektet er ganske nedrig det og.

Beklager, skrev jeg det? Taste-Leif må ha vært på besøk, det skulle selvfølgelig stå "føledamer". Som du nettopp bekreftet med ordbruken her:

SofieVeie skrev (3 minutter siden):

Glad jeg kan sove med rak rygg og rent hjerte, mht å kunne stå i valgene jeg har tatt i dag og sove god med hvordan jeg har behandlet andre.

Vhanja skrev (6 timer siden):

Nå kødder du bare. Noe som er svært respektløs hos noen som faktisk sliter.

Men jeg synes det var bra du skrev dette. Da håper jeg alle ser hva slags person du er og at ingen noensinne tar hva du skriver seriøst igjen noen gang.

Jeg synes det er grunn til å legge merke til responsen fra trådstarter. Det finnes ulike måter å forholde seg til andre mennesker på, og det er ikke gitt at det alltid er Psykedeliker som velger dårlige løsninger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...