Gå til innhold

Hvordan KUNNE hun??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke diagnoser har du da?

Anonymkode: fe323...706

På papiret er det adhd, Dystymi og asperger. Men jeg plages ikke lenger av noen av de. 
Hun bare vet om diagnosene og har sagt at før kunne jeg være litt for direkte. 
Men kan hende hun ser meg som mer kvinne enn jeg tror jeg blir sett på som.

Har ofte følt at jeg mangler noe feminint, fordi jeg ikke alltid har hatt samme behov som mange kvinner har og ikke samme interesse og egenskaper. Det er jo gjerne litt mer typisk kvinner å like blomster.

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (57 minutter siden):

På papiret er det adhd, Dystymi og asperger. Men jeg plages ikke lenger av noen av de. 
Hun bare vet om diagnosene og har sagt at før kunne jeg være litt for direkte. 
Men kan hende hun ser meg som mer kvinne enn jeg tror jeg blir sett på som.

Har ofte følt at jeg mangler noe feminint, fordi jeg ikke alltid har hatt samme behov som mange kvinner har og ikke samme interesse og egenskaper. Det er jo gjerne litt mer typisk kvinner å like blomster.

Ok. Takk for at du er ærlig og vil oppgi diagnosene dine da. 

Anonymkode: fe323...706

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette hørtes ut som en forferdelig venninne. Jeg forstår godt at du ble lei deg over at hun ga deg en blomst. 

Anonymkode: 962aa...4ee

Den blomsten ble et ekstra bry. Jeg kan bare ikke tro at av ALT hun kunne velge mellom valgte hun en blomst..

Annonse

Et lite tips... Gi blomsten bort til naboen e.l. Det har jeg valgt å gjøre noen ganger når jeg har fått en blomsterkvast fra jobben eller andre anledninger - blomsten får garantert et bedre liv der... Og samtidig blir andre glade over å få overta en blomst.

Jeg har to små orkideer. De trenger vann kun en gang i uken. Jeg tenker at din venninne tok hensyn, siden hun ga deg en lettstelt blomst.

UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Man må vanne den for å holde liv i den. Jeg vil jo ikke bare kaste den! Men slik den ser ut nå kan jeg kanskje det, den har blitt et trist syn.. 

Jeg gjetter at det var en orkidé. Den avblomstrer etter en tid, men om du klipper av tørre grener (ikke helt ned) og lar den i fred en stund med helt minimal vanning, kan den blomstre igjen. 

Ellers gjetter jeg det ikke var grønne tips du var ute etter, men medfølelse, og det får du ikke. Jeg synes du var urimelig og synes du burde satt pris på omtanken ved at hun ga deg noe.

Uten å ta stilling til dette konkrete tilfellet, uttaler meg mer generelt:

Det finnes gaver som, selv om de er dyre eller fine, gjerne kan oppleves lite overveide eller ønskelige.

Hvis jeg hadde hatt en unge, hadde jeg ikke blitt ekstremt happy om noen hadde kjøpt et trommesett eller el-gitar til vedkommende, selv om gaven sikkert er dyr. 

UtakknemligDiva
ISW skrev (2 timer siden):

Uten å ta stilling til dette konkrete tilfellet, uttaler meg mer generelt:

Det finnes gaver som, selv om de er dyre eller fine, gjerne kan oppleves lite overveide eller ønskelige.

Hvis jeg hadde hatt en unge, hadde jeg ikke blitt ekstremt happy om noen hadde kjøpt et trommesett eller el-gitar til vedkommende, selv om gaven sikkert er dyr. 

Men å kjøpe noe til noen som du bør vite at de ikke ønsker. Blir litt som å kjøpe vin til en person som er avholds.

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (3 timer siden):

Jeg gjetter at det var en orkidé. Den avblomstrer etter en tid, men om du klipper av tørre grener (ikke helt ned) og lar den i fred en stund med helt minimal vanning, kan den blomstre igjen. 

Ellers gjetter jeg det ikke var grønne tips du var ute etter, men medfølelse, og det får du ikke. Jeg synes du var urimelig og synes du burde satt pris på omtanken ved at hun ga deg noe.

Men å gi noen noe du bør kjenne de godt nok til å vite at de ikke ønsker?! På toppen av det hele noe som trengs å bli holdt liv i? 
Hun kunne heller kjøpt Freia Sjokoladehjerter, de hadde i det minste blitt spist.

Annonse

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (43 minutter siden):

Men å gi noen noe du bør kjenne de godt nok til å vite at de ikke ønsker?! På toppen av det hele noe som trengs å bli holdt liv i? 
Hun kunne heller kjøpt Freia Sjokoladehjerter, de hadde i det minste blitt spist.

Tenker du bør si til dine venner at de aldri MÅ kjøpe noe til deg da du bare blir skuffet. 

For du ER utakknemlig

Anonymkode: 756ee...d55

UtakknemligDiva skrev (5 timer siden):

Nicket ditt passer godt 😊

AnonymBruker
5 hours ago, UtakknemligDiva said:

Det er tanken som teller. 

Anonymkode: c6fdf...65b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...