Gå til innhold

Dere som har støttesamtaler i kommunen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som har dette: har dere psykolog?

i min bydel har de ikke psykolog mens i en annen bydel har de det. Er ikke det rart?

Anonymkode: 5ffa4...c73

Kan være alt fra vernepleiere til sosionomer. Hvorfor skulle det være rart?

De har etterutdanning innen psykiatri. De vet hva de driver med. Holder ikke det?

Anonymkode: bf6ad...c22

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan være alt fra vernepleiere til sosionomer. Hvorfor skulle det være rart?

De har etterutdanning innen psykiatri. De vet hva de driver med. Holder ikke det?

Jo, men var ikke det jeg lurer på.

Lurer på om noen får PSYKOLOG (behandlning) gjennom denne kommunale hjemmetjenesten.

for har erfart store forskjeller i hva bydelene her i byen tilbyr

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, men var ikke det jeg lurer på.

Lurer på om noen får PSYKOLOG (behandlning) gjennom denne kommunale hjemmetjenesten.

for har erfart store forskjeller i hva bydelene her i byen tilbyr

Ja min mann fikk psykolog. Med en etterutdanning som ikke hadde noe med psykriatri å gjøre. Hans problem var ikke psykisk.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja min mann fikk psykolog. Med en etterutdanning som ikke hadde noe med psykriatri å gjøre. Hans problem var ikke psykisk.

Skjønner ikke helt opplegget. Jeg søkte om dette og eneste tilbudet min bydel har er miljøarbeider som kan komme hjem, men man må ha et mål og det er ikke bare støttesamtaler. De har ikke «behandling», mens i en annen bydel så får man psykolog og terapi og behandling hjem. Syns det er litt merkelig bare

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke helt opplegget. Jeg søkte om dette og eneste tilbudet min bydel har er miljøarbeider som kan komme hjem, men man må ha et mål og det er ikke bare støttesamtaler. De har ikke «behandling», mens i en annen bydel så får man psykolog og terapi og behandling hjem. Syns det er litt merkelig bare

Klart det må være ett måk, man skal da ikke måtte ha hjelp for evig å alltid hvis man kan bo i eget hjem.

Forøvrig dro vi til kommunen, aldri hatt samtale hjemme.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer nok mer ann på "pasienten" enn på hvilken bydel man bor i. Folk har jo forskjellige diagnoser og problemer. Det gir lite mening å gi samtalebehandling og terapi til noen som har psykdommer som ikke kan behandles. Da får man mer miljøbehanling og støttesamtaler. 

Anonymkode: aba11...cd3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer nok mer ann på "pasienten" enn på hvilken bydel man bor i. Folk har jo forskjellige diagnoser og problemer. Det gir lite mening å gi samtalebehandling og terapi til noen som har psykdommer som ikke kan behandles. Da får man mer miljøbehanling og støttesamtaler. 

Nei- de sa at de ikke «hadde psykolog og terapi».

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei- de sa at de ikke «hadde psykolog og terapi».

Hvilken tjeneste søkte du? Høres ut som du er under ambulerende team. Er noe annet enn hvis man drar inn til timer.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken tjeneste søkte du? Høres ut som du er under ambulerende team. Er noe annet enn hvis man drar inn til timer.

Det er ambulerende ja. Men poenget er at i en annnen bydel så hadde de psykolog med terapi hjemme.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ambulerende ja. Men poenget er at i en annnen bydel så hadde de psykolog med terapi hjemme.

Hva slags diagnose har du? Du kan snakke med sykepleierne også de kan være minst like bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...