troubled Skrevet 22. september 2000 Del Skrevet 22. september 2000 Jeg er en mann på 29, som de siste to ukene har merket en hard kul omtrent midt på penisskaftet (under og umiddelbart til venstre for det sentrale svamplegemet). Denne var opprinnelig på størrelse med en druestein, men har blitt en tre - fire ganger større (i "lengderetningen"). Den er betraktelig mer merkbar når jeg har ereksjon og en tid etter, enn den er ellers. Nå ville jeg vanligvis spekulere i om dette kunne være en åre (siden den øyensynlig påvirkes av ereksjon), fettkul el.l., men det underlige er at kulen er så merkbart mye hardere enn det omliggende vevet. Det bør vel også nevnes at kulen er bevegelig til en viss grad, men synes å være "forankret" i den ene enden. Videre vil jeg påpeke at jeg en stund har brukt Canesten-salve i forbindelse med en soppinfeksjon. Noen idéer ? Og er det mulig å få kreft i selve penisen (worst-case scenario) ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4891-kul-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 27. september 2000 Del Skrevet 27. september 2000 Det er vanskelig med sikkerhet å si hva dette er, men det høres ut som en tilstand hvor veggen i svamplegemet blir hardt og fortykket ("Peyronie's sykdom" = "induratio penis plastica"). Det er ikke farliog. Vi vet ikke hva det kommer av. Mange behandlinger er forsøkt (E-vitamin, kortison-tabletter eller sprøyter, andre sprøyter, urter m.m.m). Det er ikke holdepunkter for at noe av dette hjelper. Hos noen kan kulen bli borte etterhvert. Ofte starter det med smerter, men smertene blir alltid borte etter noen måneder eller lengre. Dette kan føre til at penis bøyer seg ved ereksjon - den bøyer seg mot den siden hvor det harde områder er. Dette er ikke farlig. Slik du beskriver dette, høres det slett ikke som noe som ligner på kreft, men er du usikker på dette, må du la en lege undersøke deg. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4891-kul-p%C3%A5-penis/#findComment-28582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.