Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på når stingene etter fødselen forsvinner og når man er helt frisk og fin nedentil igjen...? Nå er det over 5 uker siden fødselen og jeg gruer meg til hvert dobesøk da det ofte gjør fryktelig vondt og jeg begynner å blø bak :( Kan ikke si noe om hvor langt jeg revnet siden jeg ba jordmor å holde sånne fakta for seg selv... Er litt pysete av meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48935-stingene-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du fremdeles har sting etter fødselen, kan du trygt prøve å nappe dem bort hvis de plager deg. Normalt skal de forsvinne eller løsne av seg selv et par tre uker etter fødsel. Hvis du blør ennå, skyldes det ganske sikkert ikke stingene, men mest sansynlig fra hemorroider som svært oppstår etter en fødsel. Noen ganger kan man ikke seg dem fordi de er innenfor anus. Jeg vil likevel anbefale deg å se etter selv med et speil. Sansynligvis ser det langt bedre ut enn du selv tror. Hemorroider kan behandles med Sheriproct salve som fås reseptfritt på apoteket. Jeg synes du skal sørge for å få en etterkontroll innen 2-3 ukers tid, enten hos legen din eller hos jordmor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...