Gå til innhold

Skeivt market

Anbefalte innlegg

Gjest Lost in space

Jeg lurer på om det er flere enn meg som har lagt merke til at det er veldig få gutter som binder seg før de er 30, mens det for jentene ofte er i boks allerede ved 20 års alder.

Jeg har også lagt merke til at det er mye lettere å få med seg en dame som er i et forhold hjem fra byen (hvis typen ikke er der akkurat da), enn ei som er single. De single er mer "hard-to-get" og har ofte en "attitude". De damene som da er igjen er ikke akkurat den frukten som forsvinner først fra fatet, hvis jeg kan uttrykke meg sånn.

Av samme grunn så har det blitt sånn at damer kan gå bort til en hvilken som helst gutt på et utested og få han med seg hjem, mens motsatt er nesten utelukket hvis man ikke er kjendis eller fotomodell.

Det er altså fordelingen mellom ledige gutter og opptatte jenter som gjør at markedet blir så skjeivt. Et slags kjøpers marked for jentene. Dette forplanter seg og det ender opp med at gutta blir 30 før de binder seg, mens jentene er mye yngre.

Hvordan er tankene deres jenter rundt denne problematikken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48940-skeivt-market/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skift beite

Hvis du tenker litt matematisk på det, så stemmer ikke det du sier, med mindre de fleste par har nesten ti års aldersforskjell..

De fleste par i Norge er jevnaldrende (under tre års aldersforskjell), i hvertfall parene i den alderskategorien du snakker om. For andre / tredjegangs etablerere (med voksne barn) er aldersforskjellen litt større (gjennomsnittlig).

Så det er ca like mange single tyveåringer av begge kjønn som det er single tredveåringer av samme kjønn, med et par års forskjell.

Hvilke jente- og gutte-prototyper du treffer på ute, sier mer om stedene du går på, enn om jenter og gutter generellt. Jeg har sett noe av det du beskriver, men det er på en viss type utesteder (som det er en del av og som dessverre er ganske vanlige), men som ikke behøver å være de stedene man velger for å gå ut og treffe potensielle partnere.

Prøv å tenke deg hvilke mennesker du liker og hvor de går ut, eller hvilke fritidssysler de har, og gå slike steder. Hyggelige små cafeer, puber / barer hvor man ikke spiller høy musikk men sitter og prater, kurs i møbeltapetsering, dykkekurs, hundedressur på sletta, kunstutstillinger..

Inviter oftere til middager og fester hjemme hos deg selv, så blir du invitert tilbake, og treffer mange hyggelige mennesker som er dine venners venner, din venns kones kollega osv..

At jenter (hvis de ikke er kresne) kan være sikker på å få blitt med en eller annen mann hjem etter en kveld på byen, mens gutter må kjempe litt mer for dette hvis de ikke er veldig sjarmerende, vakre eller kjente, er vel en kjennsgjerning. Det sier mer om disse guttene (som tar hva som helst) enn jentene.

Hvis det er disse menneskene du ønsker å velge one-night-stands, venner og kjærester blant, så fortsett å gå på disse stedene. Hvis ikke, skift beite. Let opp de smarte, søte jentene som bruker tiden sin andre steder.

Kom deg vekk fra de stedene som tydeligvis forkludrer synet ditt på damer, og som gjør at du kommer med sue, bitre kommentarer som gjør at ingen finner deg attraktiv (jfr. det MKU sier).

Jobben er det største sjekkemarkedet! Bli med på alle aktiviteter, turer, lønningspilser etc, og er ikke din arbeidsplass slik, heng deg på en kamerat! Det er ofte noen venner av kollegaer som er med på slike ting. Der treffer du likesinnede, og du vet du møter de igjen om ikke så lenge, så du kan ta deg tid til å bli kjent osv, før man går videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48940-skeivt-market/#findComment-190841
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...