Gå til innhold

Når fjerner du julepynten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanligvis første helg etter årsskiftet - men hvis første januar er i en helg, venter jeg som regel en uke til. Jeg liker å gjøre det i dagslys, derfor blir det en helgeaktivitet. Så her ble julen pakket ned i helgen som gikk. Litt utebelysning (i gult/hvitt, ikke farger) får stå til det blir litt lysere dager. 

Bortsett fra noen få adventsgreier (lysestake, vindusstjerne...) pynter jeg like før jul, mesteparten kommer opp lille julaften. Så det er framme i omtrent to uker. At de etter hvert mange som pynter allerede 1. desember er lei før nyttår, kan jeg forstå. Men de fleste på min alder er vant til at julen begynner omtrent på julaften, ikke slutter. 

laban skrev (1 minutt siden):

Vanligvis første helg etter årsskiftet - men hvis første januar er i en helg, venter jeg som regel en uke til. Jeg liker å gjøre det i dagslys, derfor blir det en helgeaktivitet. Så her ble julen pakket ned i helgen som gikk. Litt utebelysning (i gult/hvitt, ikke farger) får stå til det blir litt lysere dager. 

Bortsett fra noen få adventsgreier (lysestake, vindusstjerne...) pynter jeg like før jul, mesteparten kommer opp lille julaften. Så det er framme i omtrent to uker. At de etter hvert mange som pynter allerede 1. desember er lei før nyttår, kan jeg forstå. Men de fleste på min alder er vant til at julen begynner omtrent på julaften, ikke slutter. 

Jeg tar opp all pynten første søndag i advent. Både litt advent og julepynt og lys. Har det jo over en måned, men jeg er ikke lei jula. Men kjenner det er påtide å ta ned pynten til helga som kommer. Har selv lys som kan lyse litt i mørket. Tar litt lenger tid før lysere tider blir synlig igjen. 

Anonymkode: 8b831...d8c

Annonse

Jeg pakket ned juletreet i stuen i helgen, mens det mer nøytrale lerketreet på loftstuen står ennå. Jeg pakket også ned nisser og typisk julegjenstander (rød pynt, julestrømper) samtidig, mens hvit og mer nøytral pynt (lysestaker, hvite engler, kvister og advendskranser) får stå/henge til kommende helg. Fra kommende helg er det kun utelys og dørkrans som får stå, alt dette er fullstendig dekket av snø nå. 

Endret av Kayia

Vi har all julepynten fremdeles fremme. Synes det er så koselig! Juletreet har omtrent ikke drysset eneste nål i år, og den røde fargen på gardiner og pynt gir så lun stemning i stua. Tenker at vi venter til helga med å ta det ned. 

Annonse

Grendel skrev (1 time siden):

Vi tar det frem lille Julaften fjerner det etter nyttårsaften.

Vi pyntet til jul 22. desember (begynte 21. med gardinene). Så var vi bortreist en uke fra 28.12 til 4.1, og dermed vil vi nyte jul i vår egen stue denne uka også ❤️🌲

påskelilje skrev (1 time siden):

Vi pyntet til jul 22. desember (begynte 21. med gardinene). Så var vi bortreist en uke fra 28.12 til 4.1, og dermed vil vi nyte jul i vår egen stue denne uka også ❤️🌲

Det må være lov! Jeg synes det er litt trist å ta det bort, men det er kanskje fordi vi ikke har det fremme så lenge at vi blir blinde for det og lei av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...