Gå til innhold

Det skal ikke være enkelt

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Har bestilt meg tur gjennom xpedia. Jeg reiser med Norwegian ene veien og SAS andre veien. På hjemveien fikk jeg enkelt lagt til bagasje med SAS. Men muligheten for å legge til bagasje med Norwgian var låst. Det var ikke mulig på nettsiden. Det står bare at du enkelt kan legge til bagasje i ettertid. Men nei ! 

Jeg går så inn på Norwegian sine sider. Der står det at man må kontakte reisebyrået hvis man vil legge til bagasje. 

Så jeg ringer xpedia. Etter mye tasting og trykking får jeg endelig snakke med et menneske. Men nei, de kunne ikke legge til bagasje. Jeg må kontakte Norwegian. 

Jeg ringer Norwegian. Du er nr 24 i køen. Ja fint, det har jeg jo tid til midt i arbeidstiden 😞 Jeg venter. Til slutt får jeg endelig snakke med et menneske. - Nei, vi kan ikke legge til bagasje. Du må ringe reiseselskapet. - Men det har jeg gjort og de sier at det er dere som skal gjøre det. Nei, du må ringe reiseselskapet på nytt. - Javel ! 

Jeg ringer Xpedia på nytt og forklarer hva jeg har fått beskjed om, så nå for dere bare legge til den bagasjen. Det kan da umulig være så vanskelig. - Vent jeg skal snakke med min overordnede. Jeg venter, venter og venter. 

- Du må ringe tilbake til Norwegian. Det er de som skal gjøre det. 

Ja, da var jeg like langt. 1,5 time av dagen gikk på dette og jeg kom ikke videre 😡

Heretter skal jeg bare reise på hytta ! 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489556-det-skal-ikke-v%C3%A6re-enkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner frustrasjonen godt, det er typisk at ingen har ansvaret. 

Vi skulle ta bilferga t/r til København en sommer, ganske tidlig i ferieperioden. Hadde bestilt ny bil, men fått beskjed om at den ville komme senere på sommeren. Så jeg meldte inn den "gamle" bilen ved bestilling, det var jo den vi skulle ha med oss.

Men så viste det seg at bilen kom før ferien allikevel, slik at byttet ville skje noen dager før avreise. Da jeg hadde fått tak i det nye bilnummeret, viste det seg at dette var omtrent den eneste forandringen det ikke var mulig å gjøre i bestillingssystemet. Jeg kunne legge til og trekke fra både personer, lugarer og tillegg (som måltider), men ikke forandre bilnummer. Det er visst helt utenkelig at en ferie med bil kan gå som planlagt, men med en annen bil enn antatt ved bestilling (som gjerne skjer måneder i forveien når det er høysesong). 

Det er ingen fest å ringe DFDS om sommeren, men kundebehandleren ga meg rett i at dette var noe jeg ikke kunne gjøre selv. Begrepet "bytte bil" virket helt fremmed for ham - jeg har inntrykk av at det er noe folk gjør innimellom, men greit nok. Han hadde i hvert fall lov til å redigere bilnummeret...

God tur!

Bestiller bare direkte fra flyselskap, og da er det SAS som er førstevalget. 

Orker ikke sånn mas. Dessuten så er det mulig å faktisk få hjelp ved kansellering av flight, vær-omstendigheter, bagasje-skade osv. ellers legger de bare skylden på hverandre - reiseoperatør og flyselskap. 

Nicklusheletida
Trinity80 skrev (29 minutter siden):

Bestiller bare direkte fra flyselskap, og da er det SAS som er førstevalget. 

Orker ikke sånn mas. Dessuten så er det mulig å faktisk få hjelp ved kansellering av flight, vær-omstendigheter, bagasje-skade osv. ellers legger de bare skylden på hverandre - reiseoperatør og flyselskap. 

Jeg visste ikke noe om dette. Jeg har ikke reist så mye i det siste pga problemer jeg har lest om i media de siste årene. Mistet lysten. Men nå skulle jeg på venninnetur og tok på meg ansvaret for å ordne. Det angrer jeg på. 

Annonse

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg visste ikke noe om dette. Jeg har ikke reist så mye i det siste pga problemer jeg har lest om i media de siste årene. Mistet lysten. Men nå skulle jeg på venninnetur og tok på meg ansvaret for å ordne. Det angrer jeg på. 

Ikke gi deg @Nicklusheletida  På engelsk så sier man ‘When you know better, you do better’

Neste gang du skal på tur så gjør du det bare annerledes.

Bagasje kan man også legge til på flyplass, så er ingen krise☺️ Nyt denne turen og alle de kommende turene! 

Nicklusheletida
Trinity80 skrev (1 time siden):

Ikke gi deg @Nicklusheletida  På engelsk så sier man ‘When you know better, you do better’

Neste gang du skal på tur så gjør du det bare annerledes.

Bagasje kan man også legge til på flyplass, så er ingen krise☺️ Nyt denne turen og alle de kommende turene! 

Jeg vet. Vi kan sjekke inn på flyplassen. Bare så forbanna over at de tvinger folk til det iom at det er dobbel pris. Jeg blir litt vanskelig når de gjør det på denne måten. Det bør ikke godtas, men har ikke noe valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...