Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At man får mer energi, bruker mer penger og er mer glad enn vanlig når man er midt oppi en flytteprosessen kalles ikke sykdom. Det er vanlig. 

Anonymkode: 097d8...81f

Man måste jamføra. Vi som har fulgt med på historien, vet at det er en del usikkerhet rundt situasjonen - og at den ikke innbyr til sterkt økning av unødvendig forbruk eller å påta seg flere oppgaver (som kurs). 

Hypomani handler om endringer som er "for store" sammenliknet med hvordan man er til vanlig. Når ens nærmeste reagerer, er det sannsynligvis noe i det. 

Fortsetter under...

SofieVeie
laban skrev (5 timer siden):

Man måste jamføra. Vi som har fulgt med på historien, vet at det er en del usikkerhet rundt situasjonen - og at den ikke innbyr til sterkt økning av unødvendig forbruk eller å påta seg flere oppgaver (som kurs). 

Hypomani handler om endringer som er "for store" sammenliknet med hvordan man er til vanlig. Når ens nærmeste reagerer, er det sannsynligvis noe i det. 

Det stemmer. Men det er som nevnt tidligere i tråden, lurt å la lege definere om man er hypoman eller ikke, om man har bipolar lidelse eller ikke. Å spørre internett om man er hypoman fremfor å kontakte lege og spørre denne, leder til lite fremgang i spørsmålet om hva som er hva for ts. Hypomani krever visse symptom for å defineres som hypomani og disse skal naturlig nok sees og tolkes av fagkyndig. 

SofieVeie skrev (32 minutter siden):

Det stemmer. Men det er som nevnt tidligere i tråden, lurt å la lege definere om man er hypoman eller ikke, om man har bipolar lidelse eller ikke. Å spørre internett om man er hypoman fremfor å kontakte lege og spørre denne, leder til lite fremgang i spørsmålet om hva som er hva for ts. Hypomani krever visse symptom for å defineres som hypomani og disse skal naturlig nok sees og tolkes av fagkyndig. 

Det er sikkert riktig, jeg kommenterte bare den påstanden om at alle reagerer sånn når de står oppi en flytteprosess. 

SofieVeie skrev (1 time siden):

Når en lege skal avgjøre om en person var hypoman eller ikke, er de nærmestes vurdering kanskje den aller viktigste faktor.

eira_mathea
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Når en lege skal avgjøre om en person var hypoman eller ikke, er de nærmestes vurdering kanskje den aller viktigste faktor.

Det skjønner jeg. Jeg har alltid måttet vurderes av lege for å stadfeste en oppstemt fase, hadde ikke holdt om noen jeg kjenner fortalte min lege om mine symptom. Men det er kanskje fordi jeg har BP1? Eller fordi det er lenge siden sist og at ting har endret seg. Uansett lurt å ha med både de nærmestes vurdering og fagfolkets konklusjon for å få fortgang i prosess med medisiner og diagnose! Masse lykke til ts. Heier på deg.

SofieVeie skrev (2 timer siden):

Jeg har vel også nevnt i denne tråden at jeg bare bruker forum for å hjelpe meg i tankevirksomheten min. Det er vel egentlig helt åpenbart at det er helsevesenet som avgjør? 

eira_mathea skrev (4 minutter siden):

Det skjønner jeg. Jeg har alltid måttet vurderes av lege for å stadfeste en oppstemt fase, hadde ikke holdt om noen jeg kjenner fortalte min lege om mine symptom. Men det er kanskje fordi jeg har BP1? Eller fordi det er lenge siden sist og at ting har endret seg. Uansett lurt å ha med både de nærmestes vurdering og fagfolkets konklusjon for å få fortgang i prosess med medisiner og diagnose! Masse lykke til ts. Heier på deg.

Takk❤️

Annonse

påskelilje

Jeg hadde en i nær familie, som var manisk i perioder over kanskje 20 år. Det var vi nærmeste som la merke til endringene hvergang en ny periode startet,  lenge før fastlegen merket noe. Vedkommende selv, opplevde startperiodene som veldig positive, med masse energi og overskudd. 

Slik jeg kjenner deg herfra, så høres dette ut som noe som er utenfor normalen,  og jeg ville ha tatt det opp med lege/behandler, hadde jeg vært deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...