Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 ovnsbakt kyllingfilet.

Må gå ned noen kg og er ikke så flink med matlaging 😟

Anonymkode: 2d37f...388

Fortsetter under...

Skrevet

I dag blir det litt sånn rar blanding hvor vi bruker opp diverse rester av det vi har i kjøleskapet.

Så blir chilibønner, chilipølser og grønnsaker, med ris til. 

Skrevet

Her blir det også rester.  Mannen skal ha blomkålsuppe og jeg skal ha gyros.

Skrevet (endret)
Lillemus skrev (18 timer siden):

Hjemmelagde vårruller, ble ikke så vellykket. Stekte dem i på plate i stekeovnen og de ble så bløte under at de revnet og måtte spises med kniv og gaffel... Noen som har noen tips til hvordan få dem sprø hele veien rundt uten å frityrsteke?

Smøre de inn med olje og steke de på rist. 

Blir ørret her i dag.

Endret av Adeie
Skrevet
Adeie skrev (42 minutter siden):

Smøre de inn med olje og steke de på rist. 

Blir ørret her i dag.

Vil de holde seg på rista? De er jo ganske myke?

Skrevet
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Vil de holde seg på rista? De er jo ganske myke?

Mine gjør det i såfall. Men føler ikke mine et så veldig myke egentlig. Passer på å klemme ut mye av væsken før jeg ruller. 

Annonse

Skrevet

Eggerøre og røykt ørret med lett majones. 

Skrevet
Adeie skrev (59 minutter siden):

Mine gjør det i såfall. Men føler ikke mine et så veldig myke egentlig. Passer på å klemme ut mye av væsken før jeg ruller. 

Hvilke rispapir bruker du? Jeg brukte de fra Coop, de var greie nok de, men kanskje det finnes noen som er mer solide? Må alle legges i vann før de kan rulles?

Skrevet (endret)
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Hvilke rispapir bruker du? Jeg brukte de fra Coop, de var greie nok de, men kanskje det finnes noen som er mer solide? Må alle legges i vann før de kan rulles?

Du skal ikke bruke rispapir. Er eget papir for vårruller. De ligger i fryseren og skal bare tines.

https://www.google.com/search?q=vårrullpapir&oq=vårru&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggAEEUYOzIGCAAQRRg7MgYIARBFGDkyCggCEC4YsQMYgAQyBwgDEAAYgAQyCggEEAAYsQMYgAQyBwgFEAAYgAQyBggGEEUYQTIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABDIHCAoQABiABDIHCAsQABiABDIHCAwQABiABDIHCA0QABiABDIHCA4QABiABNIBBzc3MmowajSoAgGwAgE&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#vhid=RWoVIdISJKCn-M&vssid=_D1YXaMqROrHPwPAPhsTe6A0_42

Rispapir er for "vårruller" de skal ikke stekes i ovn, men spises råe. 

Endret av Adeie
Skrevet
Adeie skrev (4 minutter siden):

Spises rå? Yuk, de hadde ikke så deilig konsistens akkurat. Da skal jeg se om jeg finner et eget vårrullpapir. Det sto på pakken at de kunne brukes til vårruller. Takk for hjelp! ❤️ 

Skrevet

Jeg er på slanker'n, så det blir en grillet kyllingfilet 😄

Skrevet

I dag ble det hjemmelaget kjøttsuppe med poteter, gulrøtter, kålrot, løk, pølse og kyllingkraft. Spiste et par-tre flatbrød til. Kjempegodt. I går ble det pizza. 

stjernestøv
Skrevet

eggerøre, røykt ørret med lett majones. 

Annonse

Skrevet

Vi har vært på møte i hele dag å det ble en tur innom maccern før vi dro hjem.

Skrevet
Dorthe skrev (32 minutter siden):

Vi har vært på møte i hele dag å det ble en tur innom maccern før vi dro hjem.

Å, det fikk jeg lyst på nå! Kommer meg ikke dit dessverre men det hørtes deilig ut 🤤

Skrevet
Soleil70 skrev (3 minutter siden):

Å, det fikk jeg lyst på nå! Kommer meg ikke dit dessverre men det hørtes deilig ut 🤤

Det var deilig.  Vi er der kanskje en gang i året så det smaker sååå godt 😉

Skrevet

I dag ble det plukkfisk. I går var jeg i konfirmasjon og vi hadde oksestek.

Skrevet

Vossakorv, kokte poteter og kokte gulrøtter 😊

Skrevet

Samboer og jeg hadde oss en liten middagsdate i dag og spiste ute. Jeg spiste kremet pasta med kylling og erter.

Skrevet
Dorthe skrev (14 timer siden):

Det var deilig.  Vi er der kanskje en gang i året så det smaker sååå godt 😉

Nå blir jeg litt sånn som en jeg kjenner som alltid rakker ned på en annen restaurantkjede - men hva i all verden er det dere synes er såååå godt på maccern!? Og jeg er ingen gourmet eller feinsmecker altså, men maccern!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...