Gå til innhold

Hvilket syn har du på tatoveringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Forbinder du det med psykiatri?

Anonymkode: 8f03b...254

Nei. Kjenner ansatte på sikkerhetsavdeling på psykiatrisk i en av Norges største byer (der jeg bor), som har armene dekket i tatoveringer og virker som tidenes tryggeste og mest balanserte mennesker. Kjenner en som er ufør pga psykisk sykdom som ikke har tatovering og ikke kan fordra det, selv om hen har mye arr etter selvskading som hen sikkert ville ha dekket over. Kjenner også en tidligere rusmisbruker som åpenbart sliter psykisk og som på imponerende vis er blitt helsefagarbeider, altså en som har en fot i hver leir. Hen får nye tatoveringer stadig vekk, de fleste av dem kom etter hen ble rusfri. Så nei, ingen sammenheng med psykiatri slik jeg ser det. 

Annonse

Synes forskjellig. Tatoveringer finnes i alle samfunnslag nå om dagen, så tenker de fleste er relativt tolerante på det området, sett bort fra noen bransjer der synlige tatoveringer bryter med dresscode. 

Om jeg synes en tatovering er fin eller ikke varierer. Liker jo generelt ikke grelle farger og synes kanskje også enkelte skrifttyper blir litt unødvendig "gangster" på folk det egentlig ikke passer til. Kan godt like underarmstatoveringer på noen menn 😉 men da gjerne kun i svart og ikke for grelle. 

Selv har jeg ingen tatoveringer. Er glad for det siden jeg nok ikke har helt samme smak nå som for noen år tilbake. Er ikke så lett å bytte ut disse kunstverkene uten videre...

Endret av krøll9

Jeg bryr meg ikke så veldig. Har en tatovering selv, men den er liten og lett å skjule (det var et kriterie for at jeg skulle ta tatovering).

Jeg ville selv aldri hatt tatoveringer på bryst og hele armene, men kjenner et par som har det og det er ingenting spesielt med dem. Etterhvert "ser" jeg det ikke lenger.

Jeg ser på tatoveringer som jeg gjør meg klær. Mye jeg ikke kunne tenkt meg, men bryr meg lite om hva andre gjør.

psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Hvilken rett har din kollega til å definere individers frie valg som sykdom?

Krenk. 

Hun har rett til å si hva hun vil i Norge.

Jeg trooooor de som skaffer seg masse tatoveringer ofte ikke har den beste impulskontrollen og konsekvenstekningen. 

Neida, det gjelder ikke ALLE! Jeg kjenner også noen stødige folk med masse tatoveringer, men de er ikke i overtall for å si det sånn. 

(nå blir det vel krig a la hettegenser her) 

Annonse

knas skrev (Akkurat nå):

Krenk. 

Jeg trooooor de som skaffer seg masse tatoveringer ofte ikke har den beste impulskontrollen og konsekvenstekningen. 

Neida, det gjelder ikke ALLE! Jeg kjenner også noen stødige folk med masse tatoveringer, men de er ikke i overtall for å si det sånn. 

(nå blir det vel krig a la hettegenser her) 

Koster en del for at det skal være impulskjøp gitt. I tillegg måtte man bestille time. De beste har gjerne mnd venteliste.

Hvilke konsekvenser har det gitt meg at jeg har mange tatoveringer? 

Når halvparten av verden har tegninger på kroppen, så sier det vel helst mest om de som dømmer tenker jeg.

psykedeliker
knas skrev (2 minutter siden):

Krenk. 

Det er riktig, men hvordan vil hun følge opp denne uttalelsen med handling (hvis hun vil bli tatt seriøst)? Demonstrere foran tatoveringsstudioer? Jobbe for at tatoveringer blir tatt inn i ICD/DSM som egen diagnose? Infiltrere tatoveringsmiljøet og eksponere hvilke problematiske holdninger enkelte aktører har?

FjellOgDalar

Er det å gå med dress sykt?

Tatoveringer er allemannseie. Det er vel noen typer tatoveringer som i større grad reflekterer dårlige miljøer, men skurker er heller ikke alltid psykisk syke. 

Personlig synes jeg tatoveringer kan være både stilig og forferdelig alt etter som. F.eks. har jeg ikke sans for tatoveringer i ansiktet eller på halsen. Har faktisk vurdert å ta på ene underarmen, fordi jeg har noen gamle arr der jeg misliker. Hva som er psykest av tættis og selskading er det vel ikke mye tvil om. 

Endret av FjellOgDalar
skirveleif

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...