Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et råd fra noen damer der ute.

For mange måneder siden avsluttet jeg et kortvarig forhold til en jente. Et forhold hvor egentlig ingenting stemte følelsesmessig for meg overfor henne. Jeg ble på en eller annen måte totalt fortapt i en jente som jeg ikke fikk de riktige følelsene for. Det gjorde meg skikkelig deprimert og negativ under hele forholdet., og ingenting fungerte. Verken seksuelt eller kommunikasjonsmessig. Selv om hun ikke stolte på meg så sa jeg stadig ting til henne som at jeg var glad i henne og at jeg hadde følelser for henne på en måte som ble platt og ufølsom. Jeg fikk rett og slett ingenting til å stemme innvendig. Men jeg presset på, prøvde å overbevise meg om at jeg brydde meg. Lagde illusjoner som at hun var den rette for meg, uten å tenke på hva jeg egentlig følte om alt. Alt var egentlig kaos og full forvirring, klarte ikke å kommunisere med henne idet hele tatt. Trodde ikke det var mulig å bli så forvirret. Jeg kan komme med mange forklaringer til henne nå, som jeg endelig har fått alt på avstand. Forklaring på hvorfor jeg var som jeg var, men hun har ikke behov for å høre på. Noe jeg skjønner godt! Og jeg ønsker heller ikke forklare meg for henne. Jeg har nok hatt det, men det har nok helst vært dårlig samvittighet fra min side overfor henne. Jeg har nok ikke blitt klar over dette før idet siste, det at jeg har en sinnsykt dårlig samvittighet overfor henne. Jeg var falsk, feig og uærlig, men er ikke blitt ordentlig klar over det før nå.

(Jeg kan jo også fortelle at mye av min forvirring nok skyldtes eksen hennes. På tidspunktet jeg ble sammen med henne så hadde hun nok ikke helt avsluttet et 7 år langt forhold til en annen. Hun sa hun ikke hadde følelser for ham, men jeg skjønte jo hele tiden at hun fortsatt tenkte mye på ham. Hun tok heller ikke mot til seg til å si at hun nå var sammen med en annen før det var slutt mellom oss. Dette plaget meg noe vannvittig hele tiden, men jeg tok det aldri opp med henne. Jeg fortrengte det og sa det var greit. Sånn i ettertid så tror jeg det må ha føltes som å være sammen med en dame du visste var utro, uten å snakke helt ut om det. )

Uansett, vi passet ikke sammen.

Det har vært litt e-mailing frem og tilbake i ettertid, hvor jeg har fortsatt og si at jeg fortsatt er glad i henne. Hun har gjort det klart for meg at hun ikke ønsker kontakt med meg idet hele tatt. Og jeg har lovt at jeg ikke skal kontakte henne mer, men avsluttet med at jeg fortsatt var glad i henne. Sannheten er nok at jeg ikke føler noe for henne. Sånn sett har jeg fått det på avstand, men jeg har nå en utrolig dårlig samvittighet for henne. Jeg har lyst til å skrive til henne og si unnskyld for alt, si at jeg har elendig samvittighet for det hele. Mye for egen del, kvitte seg med denne dårlige samvittigheten, men også litt fordi hun kan gå med tanker om at jeg kan finne på å gjøre noe mot henne. Hun har en livlig fantasi, og leser jo litt i avisene om hva forstyrra ekser kan finne på. Jeg er rett og slett litt redd for at hun kan gå rundt å være litt redd for meg. Noe hun ikke trenger å være, men jeg vet jeg har virket ustabil og forvirret med alt jeg har skrevet og sagt til henne i ettertid.

På bakgrunn av dette så trenger jeg et råd fra noen damer. Og ikke bare skriv at jeg har vært en drittsekk, det er jeg nemlig fullstendig klar over. Bør jeg si unnskyld, eller bør jeg bare la tiden viske vekk den dårlige samvittigheten min og hennes mulige redsel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49035-trenger-r%C3%A5d-fra-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du skriver:

"Jeg har lyst til å skrive til henne og si unnskyld for alt, si at jeg har elendig samvittighet for det hele. Mye for egen del, kvitte seg med denne dårlige samvittigheten,"

Det skal du ikke gjøre. Du viser henne mer respekt og omtanke ved å la være å "tømme deg". Det er bare egoisme. Uansett hva slags grunner du måtte mene du har for å skrive til henne, vil hun ganske sikkert anse det som utidig mas. Hun har jo sagt klart i fra at hun ikke ønsker mer kontakt. Det må du respektere.

"men også litt fordi hun kan gå med tanker om at jeg kan finne på å gjøre noe mot henne. "

Nettopp derfor bør du slett ikke ta kontakt med henne på noen måte. Psykopater og masete ekser starter gjerne med vakre ord og unnskyldninger. Jeg sier ikke at du stiller i de kategoriene, men du kan fort oppfattes på den ene eller andre måten dersom du ikke lar fortid være fortid.

Jeg tror du må venne deg til tanken om at man ikke alltid får ryddet opp etter seg. Her kreves det to for å få det til, og når den ene ikke vil...vel, da må man la det bli med det.

Mvh

NOEN damer, som i dette eksempelet rakker ned på gutter og at de skal respektere damene ved å ikke fortelle hva de føler.

Hadde det vært ei dame som skrev akkurat det samme, hadde det vært "go for it".

Robert, de fleste damer gir ikke råd som stemmer for oss. De har bortimot alle fordelene ute på "markedet" og skjønner ikke problemet , de hører på deg fordi det er hva de skulle ønske gutter gjorde når de har et problem. Når det kommer til å gi råd er ikke det det venninner gjør, de forteller om hvordan de har opplevd det og de følelsene som er koblet til dette. Resultatet er et ulogisk råd som menn ikke skjønner.

Jeg har ikke noe imot damer, men jeg tar ikke kjærlighetsråd fra dem :)

Spør en kamerat

NOEN damer, som i dette eksempelet rakker ned på gutter og at de skal respektere damene ved å ikke fortelle hva de føler.

Hadde det vært ei dame som skrev akkurat det samme, hadde det vært "go for it".

Robert, de fleste damer gir ikke råd som stemmer for oss. De har bortimot alle fordelene ute på "markedet" og skjønner ikke problemet , de hører på deg fordi det er hva de skulle ønske gutter gjorde når de har et problem. Når det kommer til å gi råd er ikke det det venninner gjør, de forteller om hvordan de har opplevd det og de følelsene som er koblet til dette. Resultatet er et ulogisk råd som menn ikke skjønner.

Jeg har ikke noe imot damer, men jeg tar ikke kjærlighetsråd fra dem :)

Spør en kamerat

Da foreslår jeg at han spør en kvinnelig kamerat!;o)

Det var jo nettopp oss kvinner han ville ha råd fra. Fordi vi kjenner til vår reaksjon. Gjør du? Jeg vet hvordan menn ikke bør oppføre seg ovenfor meg, og det ser ut til å stemme for de fleste kvinner.

Dessuten tror jeg en mann ville tenke omtrent i samme bane. Han ville vel også gjerne slippe "stresset" fra en angrende eks, eller?

Egentlig går dette ikke på kjønn i det hele tatt, men på respekt. Når et forhold er over, er det best å la det være med det.

Skal man absolutt ta kontakt bør man i det minste vente til man er sikker på at begge er modne for det. Å ta kontakt mot den andres vilje er ingen tjent med.

"Hadde det vært ei dame som skrev akkurat det samme, hadde det vært "go for it". "

Hvorfor tror du det? Jeg kan ikke tenke meg at jeg er alene om å mene at dette ikke har noe med kjønn å gjøre. Robert32 fikk svar utifra det han spurte om. Og hva eksen hans hadde sagt. Hvorfor skulle et "Jeg ønsker ikke noen som helst kontakt med deg mer" bety noe annet dersom en mann sa det?

Jeg ser ingen forskjell i om en dame eller mann vil lette sitt hjerte. Gjør du?

Jeg har vært i andre enden av et lignende forhold, og mitt klare råd er: La dama være i fred!

Det er vondt å bli fortalt alle de "rette tingene", og samtidig føle at noe ikke stemmer med partnerens følelser. Det er følelsesmessig bedrageri, og det er å kaste bort et annet menneskes tid og følelser. Han jeg var sammen med viste seg å være litt av en "psyko"; det ene øyeblikket full av anger og skam, kjærlighetserklæringer og godord, det neste var det pur faenskap, og bøttelass med møkk og beskyldninger. Jeg sier ikke at du er en slik psykopat, men for å unngå å virke slik, må du bare innse at gjort er gjort- ta lærdom av det ( for jeg håper at det er første gangen du oppfører deg slik ved brudd), og ikke bli sammen med noen før du vet hvem du vil ha.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...