Gå til innhold

Umotivert til å være våken (fordi alt bare er et ork)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner på meg at jeg verken er motivert og ikke orker å være våken fordi alt bare føles som ett ork. Så jeg sover midt på dagen så lenge jeg klarer og legger meg også så tidlig som mulig på kvelden og sover så lenge jeg kan utover dagen (hvis ikke jeg har ting jeg MÅ stå opp for).
Hva kan man gjøre for å snu det? 

Jeg vet det høres depressivt ut, men behandler sier han ikke tror jeg er deprimert nå.

Anonymkode: 8cc1b...17d

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres veldig ut som depresjon. Virker som behandleren din tar feil

Anonymkode: 80a23...8ce

Hmm. Han virker jo erfaren da så jeg skulle tro han har peiling? Dessuten tør jeg i hvert fall ikke å motsi han, så det er vel ikke så mye å gjøre med det?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hmm. Han virker jo erfaren da så jeg skulle tro han har peiling? Dessuten tør jeg i hvert fall ikke å motsi han, så det er vel ikke så mye å gjøre med det?

Klart du må si meningen din!

Anonymkode: aa533...34f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klart du må si meningen din!

Jeg stoler sånn på at han har rett at jeg tør ikke. Jeg er ekstremt konfliktsky så skal MYE til før jeg sier i mot noen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg stoler sånn på at han har rett at jeg tør ikke. Jeg er ekstremt konfliktsky så skal MYE til før jeg sier i mot noen. 

Det er jo helsa di det er snakk om. Det viktigste du har.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du fortalt behandleren din det du skrev her på doktoronline?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo helsa di det er snakk om. Det viktigste du har.

Det er ett veldig godt poeng, men jeg tør likevel ikke.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du fortalt behandleren din det du skrev her på doktoronline?

Ja, det har jeg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ett veldig godt poeng, men jeg tør likevel ikke.

Ja, det har jeg.

Hva med at du skriver på et ark til han? Kanskje det gjør det lettere?

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner på meg at jeg verken er motivert og ikke orker å være våken fordi alt bare føles som ett ork. Så jeg sover midt på dagen så lenge jeg klarer og legger meg også så tidlig som mulig på kvelden og sover så lenge jeg kan utover dagen (hvis ikke jeg har ting jeg MÅ stå opp for).

Jeg vet det høres depressivt ut, men behandler sier han ikke tror jeg er deprimert nå.

Jeg er motsatt, ikke motivert for søvn... har bare ikke konsentrasjon.

Kan være narssistisk depresjon? Psykose? Allverdens.

Hva er det du er misfornøyd med i livet?

Endret av snusmumeriken96
Feil
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kjenner på meg at jeg verken er motivert og ikke orker å være våken fordi alt bare føles som ett ork.

Hva er det som føles som et ork med hverdagen? Hva gjør at du foretrekker søvn fremfor å være våken? Hva gjør du de timene i døgnet du er våken?

Uansett depresjon eller ikke, er dette noe du bør utforske med psykologen din. Hvorfor du har et behov for å sove bort store deler av døgnet.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva liker du vanligvis å gjøre? Interesser og hobbyer? Hva fyller du hverdagene med når du ikke har et ønske om å sove de bort?

Annonse

Hei

Jeg har hatt det mye slik som deg. For min del tror jeg dette i utgangspunktet var del av en depresjon. Økt søvnbehov generelt er et supertypisk symptom for min del. I tilegg har jeg også blitt liggende når jeg omsider har vært våken for en stund. For min del var det også slik at jeg ikke tillater meg selv å stå opp når jeg ikke er produktiv. Dvs. Jeg har hatt mange timer i senga der jeg har vært våken og ventet på å sovne igjen også. Nå har jeg økt medisinen og tror at selve depresjonen er borte (faktisk så skrev jeg hele semesteroppgaven min på en dag i går, hvilket jeg har utsatt å begynne frem til få dager før frist... ) og er i grunnen heller motivert enn deprimert. Men trøttheten sitter i. Har stadig økt søvnbehov og har korte dager ennå i forhold til normalen. Det er rart å ikke kjenne seg deprimert men fortsatt være så utslitt. Tror det er ettervirkning. I går var jeg sikker på at jeg hadde jobbet til langt på natt da jeg bestemte meg for å sove. Da var visst klokka litt over 21. Og nå begynner jeg så smått å våkne.... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...