Gå til innhold

Andre enn meg som strever med å holde tritt med nyhetsbildet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonymos

Det skjer ufattelig mye rart nå for tiden og i et rivende tempo, så du er neppe den eneste som sliter med å henge med. At den nygamle presidenten har en fremgangsmåte som baserer seg på kaos og løgn gjør det ikke noe lettere. 

AnonymBruker
Anonymos skrev (16 minutter siden):

Det skjer ufattelig mye rart nå for tiden og i et rivende tempo, så du er neppe den eneste som sliter med å henge med. At den nygamle presidenten har en fremgangsmåte som baserer seg på kaos og løgn gjør det ikke noe lettere. 

Det er sant! Hi

Anonymkode: 31042...70b

krøll9

Får kke fulgt med hele tiden både fordi jeg har nok med å holde rede på eget liv, men også fordi jeg mangler interesse og konsentrasjon til å følge med.

En annen sak er at det å følge med på nyhetene ikke bidrar positivt til egen tilfriskning. Tar jeg innholdet til meg så får jeg en enda sterkere følelse om at verden er håpløs. 

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 21.08):

Jeg velger å ikke følge med for jeg blir så redd av alt som skjer. 

Anonymkode: c1afe...c72

Jeg tenker at det er et greit valg. Jeg valgte selv å leve uten nyheter i ca. 9 års tid fordi jeg taklet en del nyheter dårlig.

I dag leser jeg alltid nyheter på nett. Får bevisst ikke med meg nyheter via radio/TV, siden jeg opplever å ha mindre kontroll over nyhetsstrømmen. Jeg vurderer nyheter ut ifra dagsform.

Det er dessuten greit å erfare at verden og samfunnet jobber seg videre uansett, enten jeg klarer å henge med i nyhetsbildet eller ikke. Det som skjer i Norge og verden, det skjer uansett.

emilie321
Eva Sofie skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at det er et greit valg. Jeg valgte selv å leve uten nyheter i ca. 9 års tid fordi jeg taklet en del nyheter dårlig.

I dag leser jeg alltid nyheter på nett. Får bevisst ikke med meg nyheter via radio/TV, siden jeg opplever å ha mindre kontroll over nyhetsstrømmen. Jeg vurderer nyheter ut ifra dagsform.

Det er dessuten greit å erfare at verden og samfunnet jobber seg videre uansett, enten jeg klarer å henge med i nyhetsbildet eller ikke. Det som skjer i Norge og verden, det skjer uansett.

Jeg leser også nyhetene på nett. Det blir ikke så voldsomt som når en både får bilde og lyd. Samt som du sier; en har mer kontroll over nyhetstrømmen når en leser de på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...