Gå til innhold

Kan noen forklare dette idiotiet av regler? Beslaglagt snus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Pirkete er vel ordet.

Hasj er jo lov i noe  land, khat er helt normalt i veldig mange land.

Tollerne gjør jobben sin ferdig. Pirk har inge ting med saken å gjøre. En lov er en lov. Er man uenig med den får man ta det til rett instans, ikke ilegge de som håndterer loven som sure eller pirkete.

Anonymkode: 3395b...3ac

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tollerne gjør jobben sin ferdig. Pirk har inge ting med saken å gjøre. En lov er en lov. Er man uenig med den får man ta det til rett instans, ikke ilegge de som håndterer loven som sure eller pirkete.

Du får nå mene hva du vil, men jeg mener dette er pirkete og dårlig ressursbruk. Det går an å være litt fleksibel. Akkurat som at hvis jeg kjøper øl med 4,8% alkohol, går dette strengt talt innenfor kvoten for vin. Men svært få tollere vil nok beslaglegge dette selv om den er 0,1% for sterk. 

AnonymBruker
ISW skrev (26 minutter siden):

Du får nå mene hva du vil, men jeg mener dette er pirkete og dårlig ressursbruk. Det går an å være litt fleksibel. Akkurat som at hvis jeg kjøper øl med 4,8% alkohol, går dette strengt talt innenfor kvoten for vin. Men svært få tollere vil nok beslaglegge dette selv om den er 0,1% for sterk. 

Er ikke greit å smugle bare fordi man smugler litt.

Går faktisk innom tollen hvis jeg har for mye, om det går på grammet.

De sier at det er greit, aldri betalt ekstra, men gjøre seg til kjeltring gjør jeg ikke. 

Annonse

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke greit å smugle bare fordi man smugler litt.

Går faktisk innom tollen hvis jeg har for mye, om det går på grammet.

De sier at det er greit, aldri betalt ekstra, men gjøre seg til kjeltring gjør jeg ikke. 

Stakkars menneske. 

Er svenskene i dine øyne kjeltringer fordi de selger og bruker tobakksfri snus? 

Er du sånn dærre angstslave? 
Du er jo en av de som ville drept ditt eget barn, mor eller søsken dersom loven skulle kreve det😅

Endret av UtakknemligDiva
UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De gjør ikke 100% jobben sin når de lar noen slippe om de har bittelitt for mye. 
De er fleksible. 
Men hvorfor tar du ikke bare å tilbyr deg å betale boten likevel, når du vet at du har litt for mye? Hvorfor ta med deg for mye i det hele tatt når du vet d ikke er lov? Fordi du har erfart at tollerne blir så takknemmelig fordi du var så flink mann/dame som var ærlig? 🤣🤣

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (12 timer siden):

De gjør ikke 100% jobben sin når de lar noen slippe om de har bittelitt for mye. 
De er fleksible. 
Men hvorfor tar du ikke bare å tilbyr deg å betale boten likevel, når du vet at du har litt for mye? Hvorfor ta med deg for mye i det hele tatt når du vet d ikke er lov? Fordi du har erfart at tollerne blir så takknemmelig fordi du var så flink mann/dame som var ærlig? 🤣🤣

Det er en vesentlig forskjell her. For vanlige tollvarer er det lov å ta med mer enn kvoten over grensen, så lenge man deklarerer varene (går på rød sone i tollen) og betaler avgift. At noen tollere er fleksible og lar en slippe å betale ekstra, er en annen diskusjon.

Hvit snus er derimot ikke lov, selv om man deklarerer den. Du slapp jo bot, så tollerne har egentlig vært fleksible mot deg.

Anonymkode: 84a83...290

AnonymBruker

Stakkars menneske. 

Er svenskene i dine øyne kjeltringer fordi de selger og bruker tobakksfri snus? 

Er du sånn dærre angstslave? 
Du er jo en av de som ville drept ditt eget barn, mor eller søsken dersom loven skulle kreve det😅

Hø? 

Svenske lover og regler har da ikke noe med norske lover og regler å gjøre.

Bruk hvit snus i Sverige. Der er det lov. 

Forstå grunnleggende ting er essensielt.

AnonymBruker

De er fleksible. 

Er ikke en bot når man går på rød sone. Da betaler man tollen for å få varene inn i Norge. Jeg vil aldri smugle, så smålig er jeg ikke.

Er jeg enig med at mengdene vi i Norge kan få inn tollfritt? Nei, men smugler ikke for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...