Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

emilie321
Toogoodgirl skrev (2 minutter siden):

Hvor mange mg bruker dere pr.dag? Jeg står på 25 mg for å få sove om natta og roe ned tankekjør, men dette er vell en utrolig liten dose?🤔

Selv bruker jeg 100mg fast og kan øke til 200mg uten å konferere med legen.  Har prøvd meg med mindre dose, men da er jeg lys våken.  Og øker jeg til over 100mg, så blir det vesentlig mer bivirkninger.  Så sjeldent at jeg tar mer enn 100mg.

Toogoodgirl
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Selv bruker jeg 100mg fast og kan øke til 200mg uten å konferere med legen.  Har prøvd meg med mindre dose, men da er jeg lys våken.  Og øker jeg til over 100mg, så blir det vesentlig mer bivirkninger.  Så sjeldent at jeg tar mer enn 100mg.

Bruker du bare om kvelden?Legen sa jeg kunne ta på dagtid om jeg trengte, men jeg blir jo så trøtt😴

emilie321
Toogoodgirl skrev (Akkurat nå):

Bruker du bare om kvelden?Legen sa jeg kunne ta på dagtid om jeg trengte, men jeg blir jo så trøtt😴

Vanligvis tar jeg den om kvelden, men det hender at jeg tar 25mg på dagtid hvis jeg begynner å bli hypoman. Noen ganger 2 ganger på dagtid.  Da tar jeg fortsatt 100mg til kvelden. 

Toogoodgirl
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Vanligvis tar jeg den om kvelden, men det hender at jeg tar 25mg på dagtid hvis jeg begynner å bli hypoman. Noen ganger 2 ganger på dagtid.  Da tar jeg fortsatt 100mg til kvelden. 

Okei skjønner🥰Føler du at du går opp i vekt av den?Fikk beskjed at det kunne skje…

Jeg tar det bare for å få sove, men det som hindrer meg i å sove til vanlig er veldig ofte at det er altfor mange tanker i hodet og at jeg grubler altfor masse. Jeg startet med 25 mg og økte til 50 mg da jeg synes det ble litt for vanskelig å sovne et par dager på rad. 

Sånn roughly ut fra sånn jeg fikk den presentert da jeg fikk den første gang (andre kan nok dette mer presist):

25-100 mg for tankekjør og søvn

300 mg for bipolar depresjon

600 mg for mani

enda mer for psykose

eller noe sånt. 

Poenget er i hvert fall at det er ulike doser for ulike formål. Så 25 mg er kanskje ikke så liten dose for ditt formål  

Annonse

Skrevet (endret)

Jeg har 50 mg som såkalt "eventuelt-medisin" på dagtid, men prioriterer det for søvn om kvelden. Noen ganger tar jeg det på dagtid i tillegg (gjerne i høyere doser) for å slappe av og sove når jeg føler jeg trenger det. Føler jeg noen ganger misbruker det. 

Endret av Vendi
emilie321
Toogoodgirl skrev (Akkurat nå):

Okei skjønner🥰Føler du at du går opp i vekt av den?Fikk beskjed at det kunne skje…

Ja, blir mer sulten av den. Desto større dose, jo mer sulten.  Samtidig så må jeg velge mellom pest og kolera... og da er det å bruke quetiapin i ikke for høye doser det beste alternativet for meg

AnonymBruker
emilie321 skrev (31 minutter siden):

Er det depot du bruker? 

Anonymkode: e24f8...a0c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...