Gå til innhold

Hva skjer om man som pasient bare går midt i timen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt redd for at ting skal bli for vanskelig for meg i timen og min første reaksjon og det som hjelper er å komme meg vekk. Men lurer på hva som normalt sett skjer om en pasient bare går midt i timen? 

Anonymkode: 1314f...1cd

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er litt redd for at ting skal bli for vanskelig for meg i timen og min første reaksjon og det som hjelper er å komme meg vekk. Men lurer på hva som normalt sett skjer om en pasient bare går midt i timen? 

Jeg gikk midt i timen flere ganger første gang jeg var innlagt fra psykolog og psykiater, de ville overtale meg til å ta medisiner. Det skjedde ingenting og de ville snakke med meg igjen og var helt vanlige, det var jeg som var vrang. Medisiner hadde jeg prøvd. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, gi beskjed om at dette er en måte du ofte reagerer på. Det kommer nok ikke til å skje noe.

Anonymkode: fdbf7...2cd

Så de går ikke etter en når en går eller ringer i ettertid eller noe? De bare lar en være liksom?

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

En forventer kun at du kommer igjen til neste time. 

Vi bruker å sette opp neste time ved slutten av timen, betyr det at behandler hadde villet forvente at jeg ringte når jeg kom hjem for å avtale ny time?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så de går ikke etter en når en går eller ringer i ettertid eller noe? De bare lar en være liksom?

Synes også det er rart og trist. Hvis noe hadde blitt så vanskelig at jeg måtte flykte fra timen, ville det bety at noe var altfor vanskelig å forholde seg til uten å være forberedt. Ville følt meg utrolig ensom hvis jeg ikke engang fikk en tekstmelding. 

Anonymkode: 698a7...2f1

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes også det er rart og trist. Hvis noe hadde blitt så vanskelig at jeg måtte flykte fra timen, ville det bety at noe var altfor vanskelig å forholde seg til uten å være forberedt. Ville følt meg utrolig ensom hvis jeg ikke engang fikk en tekstmelding. 

Tror ikke behandlere sender tekstmeldinger. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke behandlere sender tekstmeldinger. 

Kanskje ikke de på dps, men det finnes behandlere som faktisk bryr seg om noe mer enn kost/nytte.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke de på dps, men det finnes behandlere som faktisk bryr seg om noe mer enn kost/nytte.

Ved DPS jeg hører til så har de ikke mobiltelefon (og dermed ikke mulighet for å sende tekstmelding). Men de har jo sånn gammeldags fasttelefon på kontoret som de kan ringe med da. Men ut i fra det folk svarer virker det som at de ikke gjør det heller? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ved DPS jeg hører til så har de ikke mobiltelefon (og dermed ikke mulighet for å sende tekstmelding). Men de har jo sånn gammeldags fasttelefon på kontoret som de kan ringe med da. Men ut i fra det folk svarer virker det som at de ikke gjør det heller? 

Selvfølgelig har de mobil, egen jobbmobil også, de ønsker bare ikke noe gnål utenom timene. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig har de mobil, egen jobbmobil også, de ønsker bare ikke noe gnål utenom timene. 

Jeg har fått sms fra min behandler fra jobbmobil. Dette var utenom timen angående medisinering. Kan aldri tenke meg at hun ville sendt meg sms i noen andre situasjoner. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å bare gå fra en samtale er generelt sett et ganske tydelig signal om at du ikke ønsker å snakke med vedkommende. Ser ikke hvorfor det er rart eller trist om en behandler ikke skulle tatt kontakt etter det. Som et voksent menneske har man jo selv ansvar for å kommunisere sine ønsker og behov. For øvrig har en behandler flere pasienter, og trolig liten tid til å tekste opprørte pasienter. Ser ikke hvorfor man skulle gjort noe annet enn å prate om det neste time. 

AnonymBruker
skogbrann skrev (4 minutter siden):

Å bare gå fra en samtale er generelt sett et ganske tydelig signal om at du ikke ønsker å snakke med vedkommende. Ser ikke hvorfor det er rart eller trist om en behandler ikke skulle tatt kontakt etter det. Som et voksent menneske har man jo selv ansvar for å kommunisere sine ønsker og behov. For øvrig har en behandler flere pasienter, og trolig liten tid til å tekste opprørte pasienter. Ser ikke hvorfor man skulle gjort noe annet enn å prate om det neste time. 

For meg når jeg går fra en samtale i terapi så betyr det ikke at jeg ikke vil snakke mer med vedkommende (behandler). Det er bare min måte å takle ting på når det blir for vanskelig, at flukt kicker inn. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For meg når jeg går fra en samtale i terapi så betyr det ikke at jeg ikke vil snakke mer med vedkommende (behandler). Det er bare min måte å takle ting på når det blir for vanskelig, at flukt kicker inn. 

Hvordan skal behandler vite dette hvis du ikke har sagt det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...