Gå til innhold

Føler hun bagatelliserer det jeg sliter med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kontakt i kommunen, eller ja vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Hun er ikke behandler, men jobber i ett team i psykiatritjenesten. Det jeg føler er at hun bagatelliserer det jeg sliter med. Jeg hadde en opplevelse som jeg selv følte var veldig ubehagelig med påfølgende ubehagelighets følelse. Når jeg forsøkte forklare hvordan jeg hadde det så begynte hun å snakke om da hun hadde angstanfall og at man bare må holde ut. Jeg tolket det som at hun mente at hun hadde det verre enn meg da og at det jeg sliter med nå derfor ikke er så gale. Nesten så og si hver gang jeg snakker om noe jeg sliter med så tar hun opp noe hun har slitt med selv som har vært verre.... 

Anonymkode: 940c2...dfd

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har en kontakt i kommunen, eller ja vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Hun er ikke behandler, men jobber i ett team i psykiatritjenesten. Det jeg føler er at hun bagatelliserer det jeg sliter med. Jeg hadde en opplevelse som jeg selv følte var veldig ubehagelig med påfølgende ubehagelighets følelse. Når jeg forsøkte forklare hvordan jeg hadde det så begynte hun å snakke om da hun hadde angstanfall og at man bare må holde ut. Jeg tolket det som at hun mente at hun hadde det verre enn meg da og at det jeg sliter med nå derfor ikke er så gale. Nesten så og si hver gang jeg snakker om noe jeg sliter med så tar hun opp noe hun har slitt med selv som har vært verre.... 

Det hadde jeg aldri orket...

Anonymkode: 813dc...fad

AnonymBruker

Å, jeg hadde også en sånn. Skulle liksom "normalisere" uansett hvor grovt/vanskelig ting var. Ble jo bare helt meningsløst, så jeg sluttet. Som regel ikke de smarteste som holder på sånn. Angrer på at jeg ikke sa tydelig fra, turte ikke da, men hadde gjort det nå. 

Anonymkode: 637d3...377

AnonymBruker
Anonymos skrev (43 minutter siden):

Det er en hårfin grense mellom å bagatellisere og normalisere. Ikke alle evner å balansere dette riktig. 

Ikke sant. Det kan være fint å normalisere ting, men når man heller ender opp med å føle at det blir bagatellisert så er det ganske kjipt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Å, jeg hadde også en sånn. Skulle liksom "normalisere" uansett hvor grovt/vanskelig ting var. Ble jo bare helt meningsløst, så jeg sluttet. Som regel ikke de smarteste som holder på sånn. Angrer på at jeg ikke sa tydelig fra, turte ikke da, men hadde gjort det nå. 

Anonymkode: 637d3...377

Skjønner godt du sluttet. Jeg har tenkt samme tanken. Jeg tror ikke jeg tør å si fra.

Annonse

Hadde en psykiater en periode som gjorde noe lignende en periode, men vedkommende snakket om andre pasienter og ikke seg selv. Spurte bare ganske enkelt hva disse pasientene hadde med meg å gjøre, hvordan det var relatert til meg og mine problemer eller hvordan det hjalp meg. Det kunne vedkommende stort sett ikke gi noe svar på, i hvert fall ikke et svar/en begrunnelse som ikke falt sammen etter et enkelt oppfølgingsspørsmål. Det fungerte fint.

AnonymBruker
skogbrann skrev (18 minutter siden):

Hadde en psykiater en periode som gjorde noe lignende en periode, men vedkommende snakket om andre pasienter og ikke seg selv. Spurte bare ganske enkelt hva disse pasientene hadde med meg å gjøre, hvordan det var relatert til meg og mine problemer eller hvordan det hjalp meg. Det kunne vedkommende stort sett ikke gi noe svar på, i hvert fall ikke et svar/en begrunnelse som ikke falt sammen etter et enkelt oppfølgingsspørsmål. Det fungerte fint.

Så psykiateren din sluttet med det?

Anonymkode: 813dc...fad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...