AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden MR høyre albue fra 25.02.2021 til sammenligning. Sist påvist lett artrose i albuleddet med noe hydrops. På dagens undersøkelse ses progresjon av artrose, moderat grad med tydelig påleiringer langs leddrender på begge sider leddet, lett subkondralt benmargsødem i processus coronoideus og små subchondrale cyster. Økt leddvæske/synovitt. Det ses noe tendinopati med høysignalforandringer i ekstensor communis senen ved laterale epikondyl, eventuelt sparsomme partielle rupturer. Upåfallende fleksor communis sene og inntrykk av intakte ligamenter. Upåfallende distale bicepssene og bløtdeler for øvrig. R: Progresjon med moderat artrose i albuleddet, med økt leddvæske/synovitt og lett subkondralt benmargsødem i pr. coronoideus. Tendinopati med minimale partielle rupturer i ekstensor communis senen. Dette kommer av hardt fysisk arbeid som mekaniker og sveiser. Har heller ikke vært noe snill med meg selv på måten jeg har arbeidet på. Begynte å få plager rett etter fylte 30. Er ikke det veldig tidlig? Og er det vanlig at det er så mye i tilegg til selve artrosen? Har prøvd å få en sammenheng i alle funnene men blir ikke helt klok på det selv om jeg har en liten forståelse på hva de andre tingene er. Er i dag 35 år, og har vært inne på tanken om hvordan dette kan utvikle seg videre om noen år til.Opplever 2-3 ganger gjennomsnittlig, nesten hver natt noe som kan minne om låsninger hvis armen har vært helt inne eller ute. Kjennes ut som en voldsom senestrekk og må bruke den andre armen til å bryte den på plass igjen. Operert en gang tidligere, men har ikke bedret seg, den andre albuen har også blitt operert, men der har operasjon vært mer vellykket. Venter på svar fra sykehus om evt ny operasjon, men er voldsomt lang ventetid. Kan dette også være en medvirkende årsak til å være helt tom for energi og føle seg utslitt etter endt arbeidsdag? Klarer heller ikke å hente meg inn igjen selv etter ferie. Anonymkode: a41e0...862 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490880-artrose-albue/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden Del Skrevet 1 minutt siden Det å gå med smerter er slitsomt så ja, det kan være grunnen til utslitthet. Anonymkode: 2bb5c...b1e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490880-artrose-albue/#findComment-4362299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.