Gå til innhold

Søke om å slette journalen fra dps

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen som har gjort det før? Kan man søke direkte inne i helsenorge? Fikk du det slettet? Hele journalen fra psykiatrien. Dps, innleggelser, alt. 

Anonymkode: 7a809...d0c

Jeg tror ikke det er mulig å få gjort. 

Anonymkode: 3efd0...3db

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen som har gjort det før? Kan man søke direkte inne i helsenorge? Fikk du det slettet? Hele journalen fra psykiatrien. Dps, innleggelser, alt. 

Anonymkode: 7a809...d0c

Jeg kjenner to saker for ca 10 år siden. Pasienten måtte komme på avdelingen og få en klargjøring av hva dette innebar av avdelingsoverlegen. Deretter måtte pasienten undertegne et papir der hn bekreftet å ha fått informasjonen og aksepterte følgene. Så ble journalen slettet.

Det innebærer bla at du kan få dårligere behandling ved ny kontakt, og du frasier deg retten til å klage på noe som er gjort i den tiden journalen dekket.

AnonymBruker
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner to saker for ca 10 år siden. Pasienten måtte komme på avdelingen og få en klargjøring av hva dette innebar av avdelingsoverlegen. Deretter måtte pasienten undertegne et papir der hn bekreftet å ha fått informasjonen og aksepterte følgene. Så ble journalen slettet.

Det innebærer bla at du kan få dårligere behandling ved ny kontakt, og du frasier deg retten til å klage på noe som er gjort i den tiden journalen dekket.

Hva kan være en grunn til at noen vil slette journalen sin?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke slettet, men sperret. Er ikke paranoid. Ville bare gå videre til neste kapittel. Har ikke kontakt med dps eller psyk lenger. 

Anonymkode: d9ec5...a0f

Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å sperre journalen? Fra pårørende?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å sperre journalen? Fra pårørende?

Sperret for innsyn for alle. Helsepersonell. Ingen skal ha tilgang. Pårørende brydde jeg meg ikke om, var ikke det jeg var opptatt av. Skrev brev til stedene det gjaldt. Mulig man kan sende elektronisk nå. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sperret for innsyn for alle. Helsepersonell. Ingen skal ha tilgang. Pårørende brydde jeg meg ikke om, var ikke det jeg var opptatt av. Skrev brev til stedene det gjaldt. Mulig man kan sende elektronisk nå. 

Hva med om du trenger hjelp i fremtiden? Er det ikke upraktisk at journalen er sperret?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med om du trenger hjelp i fremtiden? Er det ikke upraktisk at journalen er sperret?

Jeg hadde ikke sperret den om jeg ikke var sikker på at jeg ikke trenger det. Jeg er ute av det, og jeg var ferdig med en erstatningssak, så det var greit å lukke hele dritten. Det har ikke hatt noe å si for meg i ca 20 år nå. Og så er det slik at i alle svarbrev, så skriver de at i fremtiden så er det bare jeg som kan gi samtykke til å åpne den igjen. Så det er ikke slik at det er borte vekk for alltid. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke sperret den om jeg ikke var sikker på at jeg ikke trenger det. Jeg er ute av det, og jeg var ferdig med en erstatningssak, så det var greit å lukke hele dritten. Det har ikke hatt noe å si for meg i ca 20 år nå. Og så er det slik at i alle svarbrev, så skriver de at i fremtiden så er det bare jeg som kan gi samtykke til å åpne den igjen. Så det er ikke slik at det er borte vekk for alltid. 

Jeg forstår. Journalen er der om du trenger den.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle journaler har et område som kalles "Kritisk informasjon" eller noe lignende. Dette inneholder blodtype, allergier, evt sykdommer som epilepsi og diabetes, livsviktig medisin osv. Jeg anbefaler sterkt at en unntar dette området for sperring.

AnonymBruker
nachnoo skrev (17 minutter siden):

Alle journaler har et område som kalles "Kritisk informasjon" eller noe lignende. Dette inneholder blodtype, allergier, evt sykdommer som epilepsi og diabetes, livsviktig medisin osv. Jeg anbefaler sterkt at en unntar dette området for sperring.

Dette gjelder kun om man sperrer for helsepersonell, ikke pårørende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...