Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Virker som "noen" planlegger krig?

https://www.vg.no/nyheter/i/pP504w/hoeyre-vil-sende-alle-unge-paa-militaer-kurs

Dette har Høyre vedtatt: 

«Alle nye årskull med vernepliktige, som ikke avtjener førstegangstjeneste, på sikt skal gjennomgå et kort grunnkurs i militær motstand.»

I tillegg vil de «tilby kurs i militær motstand for sivilbefolkningen som et frivillig tilbud, med vekt på grunnleggende ferdigheter og overlevelse.»

– Hvis mange nok av oss vet hva vi skal gjøre om fienden kommer, blir alle tryggere.

Anonymkode: 660c2...d63

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 21.11):

«Alle nye årskull med vernepliktige, som ikke avtjener førstegangstjeneste, på sikt skal gjennomgå et kort grunnkurs i militær motstand.»

Alle til og med... Skal det bli tilbudt for rullestolbrukere, døve, svaksynte m.m.?

Spørsmålet har et snev av ironi over seg, men om man så på Debatten mot slutten på tirsdag (?) i forrige uke, ble det rimelig tydelig at myndighetene fremdeles er i tenkeboksen for hva de skal gjøre med alle oss brysomme funksjonshemmede...

– Hvis mange nok av oss vet hva vi skal gjøre om fienden kommer, blir alle tryggere.

Ja, pr. i dag tviler jeg. Det ble rimelig kaos i Stavanger-regionen da en vannledning sprakk for en god tid siden. Befolkningen tømte alt av vann i butikkene.

UtakknemligDiva

https://www.vg.no/nyheter/i/pP504w/hoeyre-vil-sende-alle-unge-paa-militaer-kurs

Dette har Høyre vedtatt: 

I tillegg vil de «tilby kurs i militær motstand for sivilbefolkningen som et frivillig tilbud, med vekt på grunnleggende ferdigheter og overlevelse.»

Hva er det med denne arten? 
Hvem er fienden? Hva er det de liksom vil ha? Kan ikke de som vil ha alt heller krige da? Hva om alle nekter å gå ut i krig? Uten lydige mennesker er det heller ikke lett å ha makt.

Noe så helsikkes irriterende!!! 

Endret av UtakknemligDiva

Å forholde seg til realitetene er ikke det samme som å planlegge krig. Forøvrig er heller ikke førstegangstjenesten det den en gang var.

Eva Sofie skrev (På 24.3.2025 den 7.05):

alle oss brysomme funksjonshemmede...

Denne har jeg lyst til å svare på: alle har en verdi og ingen er brysomme. Noen av oss har mer last og utfordringer for å komme oss igjennom livet, men det gjør én ikke til brysom. 

Annonse

UtakknemligDiva skrev (5 timer siden):

Hva er det med denne arten? 
Hvem er fienden? Hva er det de liksom vil ha? Kan ikke de som vil ha alt heller krige da? Hva om alle nekter å gå ut i krig? Uten lydige mennesker er det heller ikke lett å ha makt.

Noe så helsikkes irriterende!!! 

Enig. Hvorfor snakker politikere om at vi må være forberedt på krig med Russland om 5 år? Hvorfor snakker de om at krig mellom USA og Kina er uunngåelig? Krig er jo bare fiasko for alle parter.

Mange kriger starter som "selvforsvar" mot en oppkonstruert fiende.

Europa inkludert Norge må dessverre bruke mer på et sterkt nok forsvar. Det er jeg enig i. USA har enorm statsgjeld og handelunderskudd. Det kommer mye rart fra den kanten, men det er logisk at de ber oss betale for eget forsvar. 

Trinity80 skrev (5 timer siden):

Denne har jeg lyst til å svare på: alle har en verdi og ingen er brysomme. Noen av oss har mer last og utfordringer for å komme oss igjennom livet, men det gjør én ikke til brysom. 

Igjen et bevis på at skrift egner seg dårlig til humor/ironi... ;)  For meg er det en måte å ikke ta meg selv så høytidelig.

Vi har sett før at det har slått feil ut...

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Igjen et bevis på at skrift egner seg dårlig til humor/ironi... ;)  For meg er det en måte å ikke ta meg selv så høytidelig.

Vi har sett før at det har slått feil ut...

Ja virkelig! Fikk bare for meg at du hadde den tanken om deg selv og fikk vondt av det. Men da er vi på samme nivå av forståelse 😉😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...