Gå til innhold

Mensen 27 februar , ikke fått mensen og sex med en venn!

Anbefalte innlegg

Han har egentlig vært min kosevenn ei stund og hatt et opphold på p-pillene. Jeg skal over på hormonspiral. 

Hadde meg med han 5 - 6mars og hadde mensen 27 28 og 29 , 30 ca. Jeg er 37 år og føler omtrent ikke jeg kan bli gravid. Dumt er dette. Men har disse dafene vært veldig irritabel, irriterer meg over ei kollega. Må være alene og er trøtt. Kan jo hende mensen kommer.. ta en test? 

Anonymkode: 9ceee...ea4

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han har egentlig vært min kosevenn ei stund og hatt et opphold på p-pillene. Jeg skal over på hormonspiral. 

Hadde meg med han 5 - 6mars og hadde mensen 27 28 og 29 , 30 ca. Jeg er 37 år og føler omtrent ikke jeg kan bli gravid. Dumt er dette. Men har disse dafene vært veldig irritabel, irriterer meg over ei kollega. Må være alene og er trøtt. Kan jo hende mensen kommer.. ta en test? 

Avbrudd på hormonprevensjon, om enn så en eneste avglemt p-pille, kan gi eggløsning og graviditet om man har sex på riktig tidspunkt. Ta en test du.

Lillemus skrev (18 timer siden):

Avbrudd på hormonprevensjon, om enn så en eneste avglemt p-pille, kan gi eggløsning og graviditet om man har sex på riktig tidspunkt. Ta en test du.

Tok en test, den var negativ. 😇 er nok ikke for tidlig? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok en test, den var negativ. 😇 er nok ikke for tidlig? 

Tester skal være sikre om de tas den dagen mensen ikke kommer (altså den dagen du skulle fått mensen), men det hender det drøyer enda litt lengre før man får positiv test. Hvorfor føler du at du ikke kan blir gravid? 

Lillemus skrev (10 timer siden):

Tester skal være sikre om de tas den dagen mensen ikke kommer (altså den dagen du skulle fått mensen), men det hender det drøyer enda litt lengre før man får positiv test. Hvorfor føler du at du ikke kan blir gravid? 

Fordi jeg har ingen symptomer. Men lurer på hvor i alle dager mensen blir av. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi jeg har ingen symptomer.

Du kan ikke forvente graviditetssymptomer rundt tidspunktet da du skulle hatt mensen. Selv om noen kan få symptomer tidlig - særlig hvis man har vært gravid før og kan kjenne dem igjen - er det altfor tidlig for de fleste.

Dessuten er tidlige graviditetstegn ofte til forveksling lik det mange kjenner når mensen er på vei. 

AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 11.23):

Hadde meg med han 5 - 6 mars og hadde mensen 27 28 og 29 , 30 ca.

Mulig jeg misforstår noe her, men februar har 28 dager. Så det er ikke unaturlig at mensen kommer litt "senere" i mars av den grunn. 

Endret av laban
AnonymBruker
laban skrev (6 timer siden):

Du kan ikke forvente graviditetssymptomer rundt tidspunktet da du skulle hatt mensen. Selv om noen kan få symptomer tidlig - særlig hvis man har vært gravid før og kan kjenne dem igjen - er det altfor tidlig for de fleste.

Dessuten er tidlige graviditetstegn ofte til forveksling lik det mange kjenner når mensen er på vei. 

Mulig jeg misforstår noe her, men februar har 28 dager. Så det er ikke unaturlig at mensen kommer litt "senere" i mars av den grunn. 

Ah du sier noe der 😉 dessuten er den ikke så forsinket vel? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ah du sier noe der 😉 dessuten er den ikke så forsinket vel? 

Nei, for svært mange kvinner ville ikke dette vært noe unormalt. Særlig fordi februar er en kort måned. Men det kommer jo litt an på hvor regelmessig man er til vanlig. Og så blir man selvsagt mer opptatt av det hvis man har hatt ubeskyttet sex og enten gjerne vil bli gravid eller absolutt ikke vil det. 

Endret av laban
AnonymBruker
laban skrev (59 minutter siden):

Nei, for svært mange kvinner ville ikke dette vært noe unormalt. Særlig fordi februar er en kort måned. Men det kommer jo litt an på hvor regelmessig man er til vanlig. Og så blir man selvsagt mer opptatt av det hvis man har hatt ubeskyttet sex og enten gjerne vil bli gravid eller absolutt ikke vil det. 

Ja jeg hadde mensen 26 27, 28 og 29. 

Pleier å ha en 3 ukers syklus. Men testen i forgårs var negativ. Håper og tror egentlig ikke er gravid !🤞

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...