Gå til innhold

Helsepersonell og sånt som snakerr veldig skarpt og høyt og strengt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man er ikke sint fordi man er bestemt.

Hvordan du tolker en stemme, er ikke ensbetydende at din tolkning er rett.

Får høre jeg virker sint når jeg blir ivrig eller bestemt. Men er jo ikke dwt.

Anonymkode: 79f3d...b8c

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Snakker de sånn til meg så føler jeg de er sinte og ikke vil meg noe godt. Stemmer det at å snakke sånt alltid betyr at de er sinte og ikke vil en noe godt? 

Anonymkode: bcbd7...d71

Jeg har selv opplevd et par ganger at leger virker streng og veldig bestemt, men egentlig var de svært effektiv og forsøkte å få unna oppgaver på kort tid. Den ene mistenker jeg var litt stresset.

I blant kan det være en dialekt som gjør at noen høres litt sintere/strengere utt enn det vi ellers er vant til.

Jeg vet selv at jeg kan raskt tolke personer som sinte/irriterte, fordi jeg har opplevd mye av høye og sinte stemmer i oppveksten. Det er en sterk assosiasjon i mitt hode som sier at høye/bestemte stemmer = sint/irritert. Nå når jeg vet at det er fortid, kan jeg berolige meg selv, lytte til ordene som  sies og høre etter om det er uttrykk for sinne eller noe annet. Hvordan ser ansiktsuttrykket ut og kroppsspråket? Mye kan leses ut av det også.

Som en anonym bruker nevner, er det noen som kan høres litt sinte ut når det egentlig er uttrykk for engasjement eller bestemthet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...