Gå til innhold

Kan du beskrive hvordan "du er" på Litium?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva gjør medisinen med/for deg? Jeg får mindre smerte av den samtidig som jeg blir likegyldig, får steinansikt, mindre mimikk.

Anonymkode: f5931...d2e

Har ikke prøvd Lithium men er blitt foreslått det. Hvordan føler du denne effekten du har er for deg da i sum? Er mindre (mental?) smerte verdt det å føle seg mer likegyldig? Synes eksempelet ditt virker heller avskrekkende fra å prøve da det å ikke være til stede følelsesmessig har vært et stort problem for meg over flere år. Det kunne ikke jeg risikert. 

AnonymBruker
Vendi skrev (8 timer siden):

Nå bruker jeg foreløpig lave doser, men jeg merker ikke noe til det du sier om likegyldighet, steinansikt, og mindre mimikk. Ingen av de medisinene jeg tar gir meg sånne (bi)virkninger. 

Vil du si hvilken dose du bruker?

Annonse

Jeg går på 166 mg og jeg merker ingenting til at jeg går på litium, unntatt litt svakere alkoholrus (ikke et tap) og litt tørr munn (som kanskje ikke har noe med litium å gjøre, men quetiapin for søvn).

Jeg føler ikke selv at den har noen som helst påvirkning på psyken i det daglige, men jeg håper jo at den skal holde meg unna depresjoner og andre svingninger i stemningsleie og energinivå.

Jeg har ikke steinansikt og jeg kan bli rørt til tårer. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det er lavt. Jeg gikk også på denne dosen i flere år i antisuicidal hensikt. Helt til jeg kjente at jeg måtte opp.

Ok. Jeg tar Lamictal i tillegg, så mulig 42+42 er nok for meg. Men psykiater har sagt at vi kan gå opp i dose hvis nåværende behandling ikke er tilstrekkelig. Jeg tar også AP som sikkert også har en stemningsstabiliserende effekt. 

Huff, jeg burde ha satt meg bedre inn i dette..

AnonymBruker
Vendi skrev (4 minutter siden):

Ok. Jeg tar Lamictal i tillegg, så mulig 42+42 er nok for meg. Men psykiater har sagt at vi kan gå opp i dose hvis nåværende behandling ikke er tilstrekkelig. Jeg tar også AP som sikkert også har en stemningsstabiliserende effekt. 

Huff, jeg burde ha satt meg bedre inn i dette..

Jeg bruker også AP i tillegg. Hi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...