Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er vi to 🩷 jeg fikk 32.000 i smell. Men jeg visste det fordi jeg ifjor hadde et trekk på et studielån som var under misligholdt og pga jeg ikke har mer enn 80%. Jeg går utbetalt for lite om jeg skatter mye. Det er kjipt. Men sånn er det. 

Hvordan kan vi betale tilbake ? To eller flere avdrag håper jeg? 

Anonymkode: bb185...7d2

Du kan begynne å betale tilbake nå, kan legge inn det du har råd til hver mnd.

Anonymkode: 41d53...a15

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da er vi to 🩷 jeg fikk 32.000 i smell. Men jeg visste det fordi jeg ifjor hadde et trekk på et studielån som var under misligholdt og pga jeg ikke har mer enn 80%. Jeg går utbetalt for lite om jeg skatter mye. Det er kjipt. Men sånn er det. 

Hvordan kan vi betale tilbake ? To eller flere avdrag håper jeg? 

Det var pussig, for et er nøyaktig samme sum som jeg fikk. Jeg tror det i utgangspunktet blir delt inn i to avdrag.

Grendel skrev (4 minutter siden):

Det var pussig, for et er nøyaktig samme sum som jeg fikk. Jeg tror det i utgangspunktet blir delt inn i to avdrag.

Derfor det er lurt å begynne innbetalingen alt nå. 

Annonse

Grendel skrev (3 timer siden):

Akkurat samme? 😅 huff, er ustyrtelig mye. Sa til familien og venner at det ble halvparten bare. Pinlig dette. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men jeg har ikke råd til to avdrag. Langt ifra. 

Og derfor begynner du alt nå. Gå inn på skatteetaten så får du kontonummer og kid til din restskatt. Betaler du så mye du kan frem til de sender ut regning i august.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Akkurat samme? 😅 huff, er ustyrtelig mye. Sa til familien og venner at det ble halvparten bare. Pinlig dette. 

Man får trøste seg med at dersom man får stor baksmell har man antakelig også ganske stor inntekt :) 

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (På 28.3.2025 den 8.15):

Nei. Aldri fått så sent før. Savner når alle fikk samtidig selvom det ble litt kluss og venting. Vet jeg får tilgode da så det er en mager trøst.

Men du får den jo ikke senere nå enn da alle fikk samtidig i begynnelsen av april. Du må ikke vente lenger enn før, men du må kanskje vente lenger enn andre du vet om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...