Gå til innhold

Fra 2026 skal alle automatisk innvilges uføretrygd fra de fyller 18år for psykiske problemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Regjeringen sier at pga den store økningen i psykiske problemer blant unge uføre så skal de fra 2026 innvilge automatisk uføretrygd for alle fra de er 18år og heller la de få som er friske gå gjennom prosessen med å få fjernet den. Det vil spare samfunnet for mye ressurser, sier Erna Solberg "

Anonymkode: 0b13d...363

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 13.37):

"Regjeringen sier at pga den store økningen i psykiske problemer blant unge uføre så skal de fra 2026 innvilge automatisk uføretrygd for alle fra de er 18år og heller la de få som er friske gå gjennom prosessen med å få fjernet den. Det vil spare samfunnet for mye ressurser, sier Erna Solberg "

Anonymkode: 0b13d...363

Ekspander  

Ja det er jo fornuftig på et vis. Men dem som er ufør og kan klare å jobbe litt da? Jeg er ufør men jeg klarer å jobbe litt utenom. Det er veldig godt og givende for meg.

Anonymkode: eb664...fc7

FjellOgDalar

Jeg er glad det der antakelig var en aprilspøk. 

Det ville vært helt tragisk om man bare ga opp folk pga. psykisk sykdom. Det er de som klarer å jobbe, og de som kommer seg etter noen år. Om man bare kastet trygd etter folk ville det sendt signaler om at man var lite verdt, uten gode framtidsutsikter. 

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 19.10):

Så bra, det skulle vært sånn allerede, men bra det kommer neste år

Anonymkode: 05947...a39

Ekspander  

LOLLOLOL

Anonymkode: 58a09...145

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...