Gå til innhold

Jeg kjenner at jeg må være på et visst nivå for å ha nytte av terapi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dette likt for andre? Er jeg riktig dårlig, feks innlagt går "ingenting inn".

Anonymkode: 5d99b...667

Dette er helt på linje med det som andre opplever og det som skrives i faglitteraturen.

nachnoo skrev (32 minutter siden):

Dette er helt på linje med det som andre opplever og det som skrives i faglitteraturen.

Det er først nå etter 4 år i psykiatrien og opptrapping på Litium at jeg kjenner at jeg godt kunne tenke meg terapi. (Fordi jeg ønsker å utvikle meg og bli kvitt symptomer på sykdom og pf).

nachnoo skrev (52 minutter siden):

Er dette vanlig for behandler å ta opp med pasienten? Jeg har aldri hørt snakk om det med mine behandlere.

Det stemmer veldig godt med min erfaring. Jeg klarte ikke å virkelig bruke ting jeg har lært i terapi før jeg var på mer stø kurs ut av depresjon/stemningssvingninger og rus. Man må ha motivasjon, klare å stå i valg man tar. Er man tilstrekkelig deprimert blir det fort vanskelig. 

Annonse

FjellOgDalar skrev (17 minutter siden):

Det stemmer veldig godt med min erfaring. Jeg klarte ikke å virkelig bruke ting jeg har lært i terapi før jeg var på mer stø kurs ut av depresjon/stemningssvingninger og rus. Man må ha motivasjon, klare å stå i valg man tar. Er man tilstrekkelig deprimert blir det fort vanskelig. 

Kjenner at jeg blir litt lettet når jeg leser svarene deres. Føler meg mindre alene om å ha det slik.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er helt normalt.

Anonymkode: f592e...4f1

Undrer meg over hvorfor ingen av behandlerne mine har snakket om dette til meg🤔hi.

Er ikke uten grunn at de mest alvorlig psyke ikke får gå på dps. Det nytter ikke å behandle en som er så psykisk syk på den måten dps driver med sånn samtaleterapi. Jeg vet om flere som har fått avslag fordi de er for dårlige. 

Anonymkode: 667f8...acf

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er ikke uten grunn at de mest alvorlig psyke ikke får gå på dps. Det nytter ikke å behandle en som er så psykisk syk på den måten dps driver med sånn samtaleterapi. Jeg vet om flere som har fått avslag fordi de er for dårlige. 

Så da er det heller de inkompetente folkene i kommunen som skal hjelpe de mest alvorlig syke? Høres rart ut for meg. Tenker nok det er motsatt. 

Anonymkode: e2b01...18e

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så da er det heller de inkompetente folkene i kommunen som skal hjelpe de mest alvorlig syke? Høres rart ut for meg. Tenker nok det er motsatt. 

Er de i kommunen inkompetente?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de egne team som følger de opp?

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er de i kommunen inkompetente?

I kommunen ansettes gjerne folk som ikke har helsefaglig bakgrunn til å snakke med pasienter. Det kan feks være en tidligere lærer eller barnevernspedagog. Er blitt meg fortalt. Er du heldig får du en sykepleier med videreutdanning i psykiatri. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I kommunen ansettes gjerne folk som ikke har helsefaglig bakgrunn til å snakke med pasienter. Det kan feks være en tidligere lærer eller barnevernspedagog. Er blitt meg fortalt. Er du heldig får du en sykepleier med videreutdanning i psykiatri. 

Min behandler der er sykepleier. Veldig flink.

AnonymBruker
On 4/2/2025 at 9:55 PM, AnonymBruker said:

Trist at du har så dårlig erfaring. Her jeg bor får man god hjelp i kommunen. Jeg er i de dårlige periodene ikke istand til å komme med til noe dps-kontor og da er kommunen veldig bra siden de kommer hjem til en og hjelper mer helhetlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...