Gå til innhold

Vanlig for autister å være sosiale på forum men ikke fysisk?

Anbefalte innlegg

Jeg er autist og hater å være sosial fysisk. Men jeg er veldig sosial på ulike forum, som her. Og jeg liker det. Da får jeg følelsen av å være sosial på en måte som gir meg noe og som ikke gjør meg sliten og uinteressert i det som snakkes om. På forum svarer jeg jo det som interesserer meg. Flere som føler det slik?

Anonymkode: 303b7...efd

Fortsetter under...

Jeg syns det ofte er lettere å være sosial over nett enn i virkeligheten. I virkeligheten så blir gjerne samtaler med flere så støyete og da klarer jeg ikke å henge med over tid, mens på forumer så er alt skriflig og mye lettere å forholde seg til. Ikke minst så kan jeg kun delta i det som interesserer meg, og må ikke jatte med i X-antall samtaler som dras ut i evigheter om ting jeg ikke klarer å engasjere meg i.

Anonymkode: 83dda...3ed

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

og må ikke jatte med i X-antall samtaler som dras ut i evigheter om ting jeg ikke klarer å engasjere meg i.

Å jatte med i den slags samtaler er noe du velger selv, ikke noe du må...

Endret av psykedeliker
12 minutes ago, psykedeliker said:

Å jatte med i den slags samtaler er noe du velger selv, ikke noe du må...

Man har sin oppdragelse. Det kan ta litt tid å avslutte en samtale.

Anonymkode: 82cba...d8e

Annonse

44 minutes ago, psykedeliker said:

Hva som er "skikkelig" velger man selv.

Haha, hadde alle tenkt som deg ville verden vært fullstendig kaotisk. Enig med andre her, den kveruleringen din begynner å bli litt vel voldsom nå. Finn noe bedre å drive med.

Anonymkode: a3191...9e8

Aner ikke om jeg er autistisk. Fikk diagnosen asperger i 2018. Men i fjor, 2024 så fikk jeg shizoaffektiv lidelse. Så tror ikke jeg har asperger lenger.

Men symptomene er vel likevel overlappende. 

Jeg ønsker å være sosial. Men jeg får det bare ikke til. Vet at jeg er en god person, men er vanskelig å få folk utenfra til å mene det. 

Endret av Glitter

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Aner ikke om jeg er autistisk. Fikk diagnosen asperger i 2018. Men i fjor, 2024 så fikk jeg shizoaffektiv lidelse. Så tror ikke jeg har asperger lenger.

Men symptomene er vel likevel overlappende. 

Jeg ønsker å være sosial. Men jeg får det bare ikke til. Vet at jeg er en god person, men er vanskelig å få folk utenfra til å mene det. 

Hvordan vet du at folk utenfra mener negativt om deg?

Anonymkode: 44050...aa0

AnonymBruker
psykedeliker skrev (12 timer siden):

Det kan du gjøre selv. Jeg har ingen planer om å slutte å stille kritiske spørsmål.

Ikke rart du har så mange poster her. Er det dette du gjør, hver eneste dag?

Anonymkode: 303b7...efd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...