Gå til innhold

Slutte med medisiner for å få sex lyst?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Sokk skrev (35 minutter siden):

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å ta opp. Jeg har også ting jeg ikke tør å ta opp.

Det jeg ville få frem var bare at dette er jobben deres, at det er et helt relevant og viktig tema å ta opp og at du kan være trygg på at du skal bli møtt på en god måte når du tar det opp.

Og at før du har snakket med en lege om det så vet du ikke hva som er de lureste tingene å forsøke - det er ikke sikkert det er så svart-hvitt som at Risperdal har all skylda og at eneste potensielle løsningen er å slutte helt på den. Kanskje er det andre justeringer som kan forsøkes (det vet ikke jeg). Men da må du tørre å ta det opp. 

Ja det er ikke alt en tør å ta opp hos legen. 

Tror nok det er medisinene som gjør det, det står jo som bivirkning også. 

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mitt siste forhold som var for lenge siden, ble slutt fordi jeg ikke hadde sexlyst. Jeg mistet også følelser for hun jeg var sammen med. Det siste året sammen hadde vi ikke sex i det hele tatt. Jeg tror det var ssri som var synderen og ikke zyprexa. For zoloft har jeg kuttet ut og det hjalp på sexlysten.

Det kan hende det finnes noen triks legen din vet om, jeg vet det er det for ssri. Som ikke å ta medisinen den dagen du skal ha sex. Eller om det var dagen før. Uansett var forholdet mitt ødelagt. 

Det er ikke engang sikkert din manglende sexlyst kommer av at du går på medisin.

Anonymkode: ca495...5e8

Ok. Nei ikke godt å si men når jeg var yngre hadde jeg sex lyst, det er etter mange år med p.sprøyta og ap den ble vekke. Så jeg tror det er det jeg da. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Ja det er ikke alt en tør å ta opp hos legen. 

Tror nok det er medisinene som gjør det, det står jo som bivirkning også. 

Onanerer du innimellom, så det kun er andre eller mannen din du ikke vil ha sex med? 

Anonymkode: f7dd1...50c

stjernestøv
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Onanerer du innimellom, så det kun er andre eller mannen din du ikke vil ha sex med? 

Anonymkode: f7dd1...50c

Onanerer ikke nei, vil ikke ha sex i det hele tatt. 

stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Onanerer ikke nei, vil ikke ha sex i det hele tatt. 

La meg moderere uttalelsen min litt fra i går. Det er vondt å bli avvist. Det forstår jeg. Men du kan ikke bli psykotisk for at han skal få ha sex. Dere må finne andre verdier i forholdet enn sex. 

Selv lever jeg helt fint uten sex. 

Annonse

stjernestøv
ISW skrev (1 minutt siden):

La meg moderere uttalelsen min litt fra i går. Det er vondt å bli avvist. Det forstår jeg. Men du kan ikke bli psykotisk for at han skal få ha sex. Dere må finne andre verdier i forholdet enn sex. 

Selv lever jeg helt fint uten sex. 

Ja det er vel vondt å bli avvist, nei da er jeg jo ikke god i hodet og det vet han jo for han har sett det flere ganger. Ja trodde vi hadde andre verdier enn sex, ja det går an å leve uten sex. 

stjernestøv

Kan jo slutte på p-sprøyta da, det er masse bivirkninger på den også. Det var bare det at legen min sa jeg skulle fortsette på den men trenger jo ikke det da? det er jo ikke sikkert jeg har mensen nå, er jo 52 år. Ville dere ha sluttet på den mtp bivirkninger? Kan jo hende den fucker opp psyken min også. Men så hadde jeg jo plager med pms og store blødninger og det vil jeg jo ikke ha igjen. Har hentet sprøyta på apoteket for det er snart tid for å ta den men er usikker. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Kan jo slutte på p-sprøyta da, det er masse bivirkninger på den også. Det var bare det at legen min sa jeg skulle fortsette på den men trenger jo ikke det da? det er jo ikke sikkert jeg har mensen nå, er jo 52 år. Ville dere ha sluttet på den mtp bivirkninger? Kan jo hende den fucker opp psyken min også. Men så hadde jeg jo plager med pms og store blødninger og det vil jeg jo ikke ha igjen. Har hentet sprøyta på apoteket for det er snart tid for å ta den men er usikker. 

Jeg ville bestilt en ny legetime og diskutert dette med legen.

Anonymkode: 87c24...cdc

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det var bare det at legen min sa jeg skulle fortsette på den men trenger jo ikke det da? det er jo ikke sikkert jeg har mensen nå, er jo 52 år. Ville dere ha sluttet på den mtp bivirkninger?

Det er i hvert fall mye mindre risikabelt å slutte på P-sprøyta enn noe av det du tar for psyken. Mange har ikke eggløsning eller mensen når de er 52 år, og gravid blir du jo ikke uten sex, det er uansett minimale sjanser i 50-årene.

Spør legen hvorfor du burde fortsette, og om du ikke kan prøve å stå over og se om du får blødninger? Hormonene i sprøyta kan ha innvirkning på sexlysten. 

Annonse

stjernestøv
laban skrev (4 timer siden):

Det er i hvert fall mye mindre risikabelt å slutte på P-sprøyta enn noe av det du tar for psyken. Mange har ikke eggløsning eller mensen når de er 52 år, og gravid blir du jo ikke uten sex, det er uansett minimale sjanser i 50-årene.

Spør legen hvorfor du burde fortsette, og om du ikke kan prøve å stå over og se om du får blødninger? Hormonene i sprøyta kan ha innvirkning på sexlysten. 

Ja det er jo det. Ja tror ikke jeg kan bli gravid nå. 

Han mente jeg burde fortsette i forbindelse med overgangsalder, nå er det en ny lege der. ja de kan ha innvirkning på sexlysten har jeg lest. 

stjernestøv
erik123 skrev (1 minutt siden):

jeg tar heller medisiner en å ha sex. Å være i god psykisk er mye viktigere en sex. Helsa kommer lenge før sex. Har snakket med fastlegen om det. Hun er enig med meg. 

Ja, spørs om psykiater eller lege hadde bedt meg å slutte på medisiner pga det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...