Gå til innhold

Slutt mellom Dündar og Anne-Ma

Anbefalte innlegg

Babette skrev (10 minutter siden):

At denne forbindelsen har vært tuftet på andre ting enn ekte kjærlighet, er det vel ikke så mye tvil om. Men jeg registrerer at det er en del sterke meninger om selve aldersforskjellen mellom dem. "Hva skal han med den gamle dama" osv. Jeg lurer derfor på hvor grensen går for hvor mange år "feil vei" folk synes er OK. Hva med det franske presidentparet?

Måtte smile av et intervju i Se og Hør med Anne Marie Ottersen, som snart fyller 80 men løper rundt Sognsvatn og holder seg utrolig godt. Ektemannen Lasse er 10 år yngre, og i starten var hun skeptisk til å inngå forhold, fordi hun ikke ønsket å bli omtalt eller sett på som "hun gamle".

Nå virker vel ikke AnneMa som en spesielt koselig og munter kvinne kanskje - det kan vel være noe der. ;) Han er jo ganske så kjekk å se til og har neppe store problemer med å finne seg en som er mer lik ham i alder. Så noen kommentarer i et kommentarfelt fra en som tilsynelatende er en eks-svoger (?) av AnneMa, han hadde ikke stort pent å si om henne, for å si det mildt.

Fortsetter under...

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Nå virker vel ikke AnneMa som en spesielt koselig og munter kvinne kanskje - det kan vel være noe der. ;) Han er jo ganske så kjekk å se til og har neppe store problemer med å finne seg en som er mer lik ham i alder. Så noen kommentarer i et kommentarfelt fra en som tilsynelatende er en eks-svoger (?) av AnneMa, han hadde ikke stort pent å si om henne, for å si det mildt.

syns hun virker både koselig og munter :) Så du ikke da hun var med på camp kullinaris? Kjekk dame det. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

syns hun virker både koselig og munter :) Så du ikke da hun var med på camp kullinaris? Kjekk dame det. 

Ok. Jeg synes ikke hun gjør annet enn å hyle, skrike og kreve. Nei, jeg så ikke Camp Kulinaris, men jeg så 71 grader nord. 😂

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja hva med Cher og Madonna, de er jo sammen med mye yngre menn. Det finnes ikke alder på kjærlighet, og hva med eldre menn som skaffer seg unge thai damer? 

Ung kvinne med gammel mann har på en helt annen måte vært sosial akseptert til alle tider. Jeg tror mye handler om at kvinner skal være pene. Hvis de er vakre og holder seg godt, er det mer akseptert at de har en mye yngre mann.

Dessverre er det også mer akseptert at kvinner går etter penger og sosial status når de velger mann.

Babette skrev (4 minutter siden):

Ung kvinne med gammel mann har på en helt annen måte vært sosial akseptert til alle tider. Jeg tror mye handler om at kvinner skal være pene. Hvis de er vakre og holder seg godt, er det mer akseptert at de har en mye yngre mann.

Dessverre er det også mer akseptert at kvinner går etter penger og sosial status når de velger mann.

Ja det er vel mer sosialt akseptert, burde gå andre veien og men nei...folk må dømme. ja må vel være full i botox for å ha en yngre mann, Lilli Bendriss og har jo en yngre mann. 

Ja det er vel noe i det og dessverre. 

Annonse

Babette skrev (6 minutter siden):

Ja, når det er moderat aldersforskjell så tror jeg det vekker mindre oppsikt med en eldre mann enn omvendt.

Jeg vil påstå at det langt fra er akseptert i dag at en mann på 60+ finner seg en pur ung dame fra et fattig land.

Jeg tror folk har lettere for å tenke at en ung kvinne blir sett på som et rent offer mens en ung mann fra et fattig land blir sett på som en lykkekjeger.

Grendel skrev (2 timer siden):

Ja, når det er moderat aldersforskjell så tror jeg det vekker mindre oppsikt med en eldre mann enn omvendt.

Jeg vil påstå at det langt fra er akseptert i dag at en mann på 60+ finner seg en pur ung dame fra et fattig land.

Jeg tror folk har lettere for å tenke at en ung kvinne blir sett på som et rent offer mens en ung mann fra et fattig land blir sett på som en lykkekjeger.

Hvis aldersforskjellen er voldsomt stor, har vi vel en tendens til å tillegge dem andre motiver enn kjærlighet, uansett hvem som er eldst. Vi husker jo for eksempel playboy-modellen Anna Nicole Smith, som var 24 år da hun ble sammen med en som var 62 år eldre. Og han døde etter et års ekteskap.

Jeg er enig i det du skriver i siste setning.

Babette skrev (4 timer siden):

At denne forbindelsen har vært tuftet på andre ting enn ekte kjærlighet, er det vel ikke så mye tvil om. Men jeg registrerer at det er en del sterke meninger om selve aldersforskjellen mellom dem. "Hva skal han med den gamle dama" osv. Jeg lurer derfor på hvor grensen går for hvor mange år "feil vei" folk synes er OK. Hva med det franske presidentparet?

Måtte smile av et intervju i Se og Hør med Anne Marie Ottersen, som snart fyller 80 men løper rundt Sognsvatn og holder seg utrolig godt. Ektemannen Lasse er 10 år yngre, og i starten var hun skeptisk til å inngå forhold, fordi hun ikke ønsket å bli omtalt eller sett på som "hun gamle".

Betimelig spørsmålsstilling, iallfall rent prinsipielt. Jeg synes ikke man burde reagere _mer_ på om kvinnen er eldst enn om mannen er det (men når det er sagt ville jeg selv i mange tilfeller iallfall tenkt, om ikke direkte sagt, at jeg lurer på hva unge damer skal med gamle gubber 😆

Når det gjelder Anne-Ma så synes jeg ikke hun fremsto som forelsket eller glad i den unge mannen. Dette var en deal som gikk begge veier – han kunne potensielt komme til Norge, hun fikk seg en ung lover boy inntil saken var avklart/han hadde oppholdstillatelse. 

Det var også et annet par i serien med dame på 60, mann i 20-årene. Man kan jo Selvsagt lure på om det også er ekte, men den dama fremsto iallfall både som forelsket og snill. Og de kunne snakke engelsk sammen og dele tanker og opplevelser, der Anne-Ma og mannen brukte Google translate. Det er ikke uten grunn til at det ene av disse parforholdene har fått mer oppmerksomhet i medier enn det andre har. 

morsan skrev (9 minutter siden):

Betimelig spørsmålsstilling, iallfall rent prinsipielt. Jeg synes ikke man burde reagere _mer_ på om kvinnen er eldst enn om mannen er det (men når det er sagt ville jeg selv i mange tilfeller iallfall tenkt, om ikke direkte sagt, at jeg lurer på hva unge damer skal med gamle gubber 😆

Når det gjelder Anne-Ma så synes jeg ikke hun fremsto som forelsket eller glad i den unge mannen. Dette var en deal som gikk begge veier – han kunne potensielt komme til Norge, hun fikk seg en ung lover boy inntil saken var avklart/han hadde oppholdstillatelse. 

Det var også et annet par i serien med dame på 60, mann i 20-årene. Man kan jo Selvsagt lure på om det også er ekte, men den dama fremsto iallfall både som forelsket og snill. Og de kunne snakke engelsk sammen og dele tanker og opplevelser, der Anne-Ma og mannen brukte Google translate. Det er ikke uten grunn til at det ene av disse parforholdene har fått mer oppmerksomhet i medier enn det andre har. 

Hehe, jeg får ofte høre at jeg ser på det verste som er på TV ( for eksempel Glamour da den gikk), men denne serien har jeg faktisk gått glipp av. Dog har jeg lest om dem i Se og Hør etc.

Jeg kunne godt ha blitt forelsket i en mann i 20-årene ( for eksempel Erik Valnes), men ville neppe fått napp.

Det er noe romantisk med par uten felles samtalespråk, synes jeg. Husker jeg hørte om to som kunne titlene på alle Elvis-låtene utenat, men det var også alt. Så all kommunikasjon foregikk ved hjelp av disse titlene ("Love me tender") osv.

Google translate, derimot, er ikke det minste romantisk.

Babette skrev (13 minutter siden):

Hehe, jeg får ofte høre at jeg ser på det verste som er på TV ( for eksempel Glamour da den gikk), men denne serien har jeg faktisk gått glipp av. Dog har jeg lest om dem i Se og Hør etc.

Jeg kunne godt ha blitt forelsket i en mann i 20-årene ( for eksempel Erik Valnes), men ville neppe fått napp.

Det er noe romantisk med par uten felles samtalespråk, synes jeg. Husker jeg hørte om to som kunne titlene på alle Elvis-låtene utenat, men det var også alt. Så all kommunikasjon foregikk ved hjelp av disse titlene ("Love me tender") osv.

Erik Valnes, helt enig! Jeg er 54 🙈

Anonymkode: 8b90e...d45

Nicklusheletida
Babette skrev (2 timer siden):

For meg et dette barn. Jeg kunne ikke greid å bli forelsket i en gutt i 20-årene. 

Annonse

Jeg har ei god venninne som i noen år, da vi var i midten/slutten av førtiårene var sammen med en som var 17 år yngre enn henne. Det var jo litt spesielt, men vi ble godt kjent med ham og de hadde det fint sammen lenge. Men husker at det var litt ...rart... da han fylte 30 😅 Det ble slutt etter noen år av andre årsaker enn aldersforskjellen. 

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Det er ikke aldersforskjellen som var det mest spesielle her. Det som er spesielt er å fri etter få minutter. 

...uten å ha møtt hverandre og uten å kunne kommunisere på et felles språk (unntatt fraser som "I am in love with you"), og å søke om opphold etter under en uke. Det er også litt avslørende å ha 180 kvinner fra Schengen på "reservelista" på FB.

Hvis slike par får familiegjenforening, uansett hvilken variant av kjønn og alder de har, kan vi like gjerne fjerne hele regelverket rundt. 

Thebutterfly
Lillemus skrev (På 13.4.2025 den 20.08):

Hun er kjent for sin deltagelse i "Grenseløst forelsket", hun og Dundar møttes på nettet, hun er ca. 33 år eldre enn ham, han er i slutten av 20-årene. Hun har stort sett vært ufin, stor i kjeften og konstant påstått at alle er i mot dem, inkl. UDI. At hun ikke fikk ham til Norge fordi hun ikke hadde midler til å forsørge ham om han kom hit, skjønner hun tydeligvis ikke. Han snakker selvsagt ikke norsk (han er tyrkisk) og nesten ikke engelsk så de har problemer med å kommunisere med hverandre.

De hadde visstnok kontakt i noen dager i februar 2020 før han igjen tok opp kontakten med henne via fb i mai samme år. Et kvarter etter den første meldingen var han så forelsket i henne at han fridde og 5 dager senere søkte han om oppholdstillatelse i Norge... 

Til mitt forsvar må jeg si at aldri har sett "Grenseløst forelsket" med de to, men jeg har ikke kunnet unngå å få henne med meg og har google nå mens jeg skrev dette innlegget. :) 

Takk for info. Litt av en historie ja😆. Fridde etter 5 dager pga sterk forelskelse haha😅. Det får jo alarmklokkene mine til å ringe med en gang 😳. Hun virket litt for ivrig etter å ha seg en mann for enhver pris. Det var mitt inntrykk etter alle innleggene som dukket opp. 

Nå ser vel hun at all kritikk mot de var berettiget. Det tok jo slutt, og det ble litt drama mellom dem. 

Endret av Thebutterfly
Thebutterfly
laban skrev (27 minutter siden):

...uten å ha møtt hverandre og uten å kunne kommunisere på et felles språk (unntatt fraser som "I am in love with you"), og å søke om opphold etter under en uke. Det er også litt avslørende å ha 180 kvinner fra Schengen på "reservelista" på FB.

Hvis slike par får familiegjenforening, uansett hvilken variant av kjønn og alder de har, kan vi like gjerne fjerne hele regelverket rundt. 

Det er hennes eget valg. Og nå får hun kjenne på sitt dårlige valg. 

morsan skrev (21 timer siden):

Når jeg leser det jeg skrev, ser jeg at jeg fremstår som ganske smågal. "Paret" jeg refererte til som kommuniserte ved hjelp av sangtitler ble kjent via flaskepost og brevvekslet, de bodde på hver sin del av kloden og møttes ikke fysisk.

Og når det gjelder unge menn i 20-årene synes jeg generelt at de er umodne og uinteressante, men det finnes noen unntak. Måtte google, og han jeg nevner fyller 29 i disse dager. Og jeg holder fast ved at han er kjekk og virker reflektert.

Jeg bruker å si at blant voksne er det andre ting enn alder som er avgjørende for om man trives sammen eller ikke.

Babette skrev (Akkurat nå):

Når jeg leser det jeg skrev, ser jeg at jeg fremstår som ganske smågal. "Paret" jeg refererte til som kommuniserte ved hjelp av sangtitler ble kjent via flaskepost og brevvekslet, de bodde på hver sin del av kloden og møttes ikke fysisk.

Og når det gjelder unge menn i 20-årene synes jeg generelt at de er umodne og uinteressante, men det finnes noen unntak. Måtte google, og han jeg nevner fyller 29 i disse dager. Og jeg holder fast ved at han er kjekk og virker reflektert.

Jeg bruker å si at blant voksne er det andre ting enn alder som er avgjørende for om man trives sammen eller ikke.

Serien vi så de i, het grenseløst forelsket, hvilket først og fremst viser til landegrenser. Men det sies jo at kjærlighet ikke har noen grenser, heller ikke alder. Jeg forstår fullt ut at folk kan forelske seg i noen som er veldig mye yngre, eller veldig mye eldre, også om man hadde tenkt på forhånd at dette aldri kom til å skje. Men som det er referert til over her - frieri etter et kvarters tid i chat og over 100 andre Schengen-damer på lista bidrar ikke akkurat til at man tror det er ekte kjærlighet ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...