Gå til innhold

Rusutløst psykose vs psykose på grunn av livsutfordringer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nachnoo skrev (4 timer siden):

95% av all sykdom, psykisk og somatisk er bare flaks og uflaks. 

Jeg har tenkt at jeg fra før av hadde en sårbarhet i meg, men at det er årene med av og på rus samt isolasjon som gjorde at jeg utviklet shizoaffektiv. Sånn at hadde jeg ikke begynt å ruse meg så hadde jeg kanskje ikke blitt syk på den måten, men heller kun hadde depresjon og borderline i noen år. 

Hva tenker du om det? 

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (22 timer siden):

Hva er urettferdig med det? Jeg forstår ikke. Begge får jo diagnosen og sliter? 

Fordi den som fester og ruser seg kunne unngått og fått schizofreni, mens de med livsutfordringer ikke hadde noe valg.

Anonymkode: 12766...148

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi den som fester og ruser seg kunne unngått og fått schizofreni, mens de med livsutfordringer ikke hadde noe valg.

Anonymkode: 12766...148

Nå snakker du igjen om at det er livsutfordringer som fører til schizofreni. Det stemmer ikke alltid. Men man kan få livsutfordringer som følge av schizofreni. Det er en forskjell der. 

Anonymkode: 7e0c9...d99

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå snakker du igjen om at det er livsutfordringer som fører til schizofreni. Det stemmer ikke alltid. Men man kan få livsutfordringer som følge av schizofreni. Det er en forskjell der. 

Anonymkode: 7e0c9...d99

Man vil ALLTID få livsutfordringer om man har schizofreni. Har man ikke det så er man feildiagnostisert. Når du tenker på alle symptomene så er det klart at man klarer ikke å leve helt som en person uten schizofreni. Noen leger er spesielt glad i spesifikke diagnoser og setter de kanskje litt for ofte. F. Eks hvis man kun har hatt 1 psykose eventuelt flere, men der de kun kommer av en stressende tid. Da er det nok reaktiv psykose og ikke schizofreni. 

Anonymkode: 93ceb...aab

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...