Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må ha brukt så mye Sobril at jeg har blitt tilvendt. Har ingen virkning lenger. Tok 3 stk. og merket ingen ting. Det er bare trasig, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Må jeg ha langt opphold før de virker igjen, eller vil ikke det skje? Er du tilvendt så vil de ikke virke i det hele tatt. De var veldig bra i starten, jeg sliter med mye angst. Har Truxal men de blir jeg så trøtt av. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491576-n%C3%A5r-sobril-ikke-virker-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adeie skrev (20 minutter siden):

Dette burde du snakke med din lege om. 

Har man brukt så mye og så lenge at man er avhengig så trenges det en nedtrappingsplan.

Lever man med angst daglig så må man faktisk bli venn med den. 

Man blir ikke "venn" med angst. Jeg har brukt ca. 150 stk. Sobril på to  år. Det er ikke mye. Men de har mistet virkningen. Jeg trapper ned nå. Bare to stk. i morgen. Legen er redd for avhengighet. Er nå restriktiv. 

erik123 skrev (4 minutter siden):

Man blir ikke "venn" med angst. Jeg har brukt ca. 150 stk. Sobril på to  år. Det er ikke mye. Men de har mistet virkningen. Jeg trapper ned nå. Bare to stk. i morgen. Legen er redd for avhengighet. Er nå restriktiv. 

Jo man kan bli venn med den. 

Har du bare brukt 150stk på 2 år, så finnes det jo ingen grunn til nedtrapping. Eller fare for avhengighet.

Bruker mye mer enn det og finnes ikke fare for avhengighet da jeg bruker det kun ved behov

Adeie skrev (44 minutter siden):

Jo man kan bli venn med den. 

Har du bare brukt 150stk på 2 år, så finnes det jo ingen grunn til nedtrapping. Eller fare for avhengighet.

Bruker mye mer enn det og finnes ikke fare for avhengighet da jeg bruker det kun ved behov

Jeg har behov nesten hver dag. Legen vil ikke skrive ut mer. Foreslo Paracet. Men den virker ikke så godt. 

erik123 skrev (4 minutter siden):

Jeg har behov nesten hver dag. Legen vil ikke skrive ut mer. Foreslo Paracet. Men den virker ikke så godt. 

Hvis du har behov hver dag har du jo brukt mer enn 150stk på 2 år. 

Du burde til nå har lært deg å leve med angsten din.

Annonse

Annonse

Adeie skrev (På 16.4.2025 den 18.38):

Det mener ikke jeg, med optimistisk syn på livet klarer man det utroligste.

Nei når det er så ille er døden eneste utvei. Med slik angst kan ikke noen leve med. Og Sobril virket ikke lenger og jeg får ikke noe annet. Da er det håpløst. Noen forstår ikke hvor vanskelig det er.

erik123 skrev (7 timer siden):

Nei når det er så ille er døden eneste utvei. Med slik angst kan ikke noen leve med. Og Sobril virket ikke lenger og jeg får ikke noe annet. Da er det håpløst. Noen forstår ikke hvor vanskelig det er.

Du lever jo. Da er det å leve med. Da må man godta det er slik det er og gjøre det beste ut av det.

Jeg vet veldig godt hva angst er. Har bare aldri latt den ødelegge livet mitt.

Adeie skrev (På 18.4.2025 den 5.35):

Du lever jo. Da er det å leve med. Da må man godta det er slik det er og gjøre det beste ut av det.

Jeg vet veldig godt hva angst er. Har bare aldri latt den ødelegge livet mitt.

Noen har det verre en andre. Mange tar livet sitt på grunn av angst. Veldig skummelt. 

erik123 skrev (2 minutter siden):

Noen har det verre en andre. Mange tar livet sitt på grunn av angst. Veldig skummelt. 

Js noen av oss har prøvd på det. Noen lykkes. Det betyr enda ikke at man har det som man tar det ikke er gjeldende.

Setter man seg ned å synes synd på seg selv kommet man ingen vei.

Man har 1 liv. 

Adeie skrev (4 minutter siden):

Js noen av oss har prøvd på det. Noen lykkes. Det betyr enda ikke at man har det som man tar det ikke er gjeldende.

Setter man seg ned å synes synd på seg selv kommet man ingen vei.

Man har 1 liv. 

Synd på de etterlatte etter selvmord, men det synes vel ikke du. Du bagatilliserer det å ha så mye angst at du har bare en utvei. Jeg har vært der. Så jeg vet hva jeg snakker om! 

erik123 skrev (12 timer siden):

Synd på de etterlatte etter selvmord, men det synes vel ikke du. Du bagatilliserer det å ha så mye angst at du har bare en utvei. Jeg har vært der. Så jeg vet hva jeg snakker om! 

Vet også hva jeg snakker om. Og er du ikke litt for gammel til å bedrive med personangrep?

Men da har jeg også lært. Nytter ikke svare deg.

Endret av Adeie
Adeie skrev (8 minutter siden):

Vet også hva jeg snakker om. Og er du ikke litt for gammel til å bedrive med personangrep?

Men da har jeg også lært. Nytter ikke svare deg.

Det er tøft å høre sannheten. Til opplysning,  du sitter ikke på fakta her. Og jeg er IKKE gammel og det var ikke personangrep!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...