Gå til innhold

Medisin som er utekspedert

Anbefalte innlegg

På en medisin jeg er blitt fortalt er viktig at jeg bruker, står det nå på Helsenorge at resepten er utekspedert, og at det ikke er flere utleveringer. Hva betyr det? Betyr det at legen har seponert den, eller betyr det at han har glemt å fornye den? Vet ikke hva jeg skal tro om det @nachnoo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491577-medisin-som-er-utekspedert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (17 minutter siden):

Dette trenger du ikke bekymre deg for. Jeg følger alltid med på det og fornyer reseptene hos fastlegen når de løper ut. Det er litt irriterende fordi de løper ut på vidt ulike tidspunkter grunnet dosene.

Takk for at du sier jeg ikke trenger å bekymre meg. Jeg bør nok bli flinkere til å følge med selv jeg også. 

Annonse

nachnoo skrev (19 minutter siden):

Å passe på å fornye resepter må en gjøre selv. Det er helt urimelig å forvente at en lege skal følge med dette.

Mulig det er hjemmesykepleien som passer på dette siden det er de som leverer medisinene til meg. Jeg har i alle fall ikke behøvd å gjøre det selv på en god stund (år)

Men den største bekymringen min var om han kanskje hadde seponert medisinen. 

Ps! Føler meg ikke urimelig. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (2 minutter siden):

Mulig det er hjemmesykepleien som passer på dette siden det er de som leverer medisinene til meg. Jeg har i alle fall ikke behøvd å gjøre det selv på en god stund (år).

Ps! Føler meg ikke urimelig.

Ja, hvis hjemmesykepleien administrerer medisinene, er det rimelig at de ser når det nærmer seg tomt og dermed ber om fornyelse av resepten.

FjellOgDalar

Det mest praktisk hadde vært om det fantes en ordning med automatisk varsel på SMS eller fra helsenorge-appen når en resept er i ferd med å gå ut el. er utekspedert (at man har hentet ut det antallet pakninger man sammenlagt kan hente i løpet av et år). Det kan for noen bli utfordrende om man bruker flere medisiner som foreskrives av ulike leger. 

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (29 minutter siden):

Det mest praktisk hadde vært om det fantes en ordning med automatisk varsel på SMS eller fra helsenorge-appen når en resept er i ferd med å gå ut el. er utekspedert (at man har hentet ut det antallet pakninger man sammenlagt kan hente i løpet av et år). Det kan for noen bli utfordrende om man bruker flere medisiner som foreskrives av ulike leger. 

Apoteket setter alltid en lapp på medisin når man tar ut siste pakke. Da bestiller jeg ny.

Anonymkode: fe250...166

Vendi skrev (18 timer siden):

Mulig det er hjemmesykepleien som passer på dette siden det er de som leverer medisinene til meg. Jeg har i alle fall ikke behøvd å gjøre det selv på en god stund (år)

Ja, det er min erfaring. Jeg får utlevert mine faste medisijner av hjemmesykepleien i dosett for 3 uker av gangen. Behovsmedisiner ordner jeg med selv.

Jeg ser at påminnelser på telefonen (ev. fast påminnelse i kalender) kan være et nyttig verktøy. Selv bruker jeg påminnelser som støtte for å ha oversikt over når jeg må bestille nytt forbruksmateriell, og årlig varsel om at resepter må fornyes.

Annonse

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (18 minutter siden):

Ja, det er min erfaring. Jeg får utlevert mine faste medisijner av hjemmesykepleien i dosett for 3 uker av gangen. Behovsmedisiner ordner jeg med selv.

Jeg ser at påminnelser på telefonen (ev. fast påminnelse i kalender) kan være et nyttig verktøy. Selv bruker jeg påminnelser som støtte for å ha oversikt over når jeg må bestille nytt forbruksmateriell, og årlig varsel om at resepter må fornyes.

Hvorfor får du bare for 3 uker av gangen?

Anonymkode: d0a12...dae

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...