Gå til innhold

Er OCD det motsatte av psykopati?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du sett filmen "I seng med fienden" med Julia Roberts I hovedrollen? 

Anonymkode: b9142...6df

For mange pr siden. Husker ikke så mye annet enn at det var en kvinne som rømte fra en voldelig mann og tilslutt ble mannen drept da han fant ut hvor hin flyttet.

Anonymkode: 38f8a...d98

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For mange pr siden. Husker ikke så mye annet enn at det var en kvinne som rømte fra en voldelig mann og tilslutt ble mannen drept da han fant ut hvor hin flyttet.

Ja, stemmer. Han hadde nok OCD siden han møtte ha symmetrisk orden på bl a kjøkkenet. Kjøkkenhåndklene måtte henge hent på linje, serviset i skapet måtte stå på en spesiell måte, osv. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, stemmer. Han hadde nok OCD siden han møtte ha symmetrisk orden på bl a kjøkkenet. Kjøkkenhåndklene måtte henge hent på linje, serviset i skapet måtte stå på en spesiell måte, osv. 

Min søster var sammen med en sånn fyr, det virket å være hersketeknikk, noe som ga han grunn til å slå…

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du sett filmen "I seng med fienden" med Julia Roberts I hovedrollen? 

Ja, en av de beste filmer jeg har sett. Slutten var helt fantastisk.

Mens de begge står i gangen på boligen hennes, peker hun på ham med en pistol. Samtidig løfter hun av røret og ringer politiet. Så sier hun: "En mann brøt seg inn hos meg, Jeg har skutt han og han ligger her død. Dere må komme" Så legger hun på. Han vet da hva som skal skje. Så skyter hun man med et skudd 🙂

nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ja, en av de beste filmer jeg har sett. Slutten var helt fantastisk.

Mens de begge står i gangen på boligen hennes, peker hun på ham med en pistol. Samtidig løfter hun av røret og ringer politiet. Så sier hun: "En mann brøt seg inn hos meg, Jeg har skutt han og han ligger her død. Dere må komme" Så legger hun på. Han vet da hva som skal skje. Så skyter hun man med et skudd 🙂

Hun har sikkert sett det du skriver selv 

Anonymkode: 23310...727

Annonse

OCD er nok vesentlig lengre fra psykopati enn det føles for de som har aggressive tvangstanker. Man kan vel argumentere for at slike tanker er noe av det motsatte, all den tid de i så stor grad bryter med en persons virkelige verdier. Det er jo tanker man er aller mest redd for man gjerne får. Det er gjerne snille og samvittighetsfulle mennesker som får tanker om å skade andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...