Gå til innhold

Synes du øl smaker godt?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes det. Det er en tillært smak sånn som kaffe, blåmuggost og rakfisk. Når man først liker det så blir barnevennlige smaker litt  intetsigende i forhold.

Som regel velger jeg en lys type som pils eller blonde. Jeg liker egentlig alle typer øl.

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

2002

Omsetning av «rusbrus» (fruktdrikk opp til 4,75 volumprosent alkohol) ble etter avgjørelse i EFTA-domstolen, gitt samme vilkår som øl med tilsvarende alkoholinnhold. Det vil si at det ble tillatt å selge «rusbrus» i dagligvarebutikker.

RUStelefonen, en bekymringstelefon der ungdom, pårørende og andre kan få råd og hjelp i risikosituasjoner, blir opprettet.

Sosial- og helsedirektoratet opprettes. Rusmiddeldirektoratets gjenværende oppgaver (forvaltning av og tilsyn med alkoholloven, informasjon om rusmiddelspørsmål, holdningsdannende tiltak, oppfølging av rusmiddelpolitiske organisasjoner, etc.) overtas av det nyopprettede direktoratet.

Lillemus skrev (22 minutter siden):

Eh - jo. Jeg kjøpte eplecider med ørlite alkohol på vanlig dagligvare på 80-tallet, det var veldig lite alkohol i den da.

Da blir det ikke noe alternativ til andres pils 😉 Det var slike alternativ jeg savnet da jeg var ung. 

Annonse

nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ja, svært godt - særlig direkte fra fat. Er omgivelsene en tysk eller østeriksk kneipe, blir den enda bedre 🍺

Jeg var et år på på Guinness’s bryggeri i Dublin, hvor vi fikk helt fersk Guinness. Glemmer aldri den opplevelsen. 

Anonymkode: 00c2b...68e

laban skrev (2 timer siden):

Nei, jeg liker ikke ølsmak. Da må det til nød være en variant som smaker noe annet - den typen som er blandet med sitrus, mango el.l. Men jeg har ikke prøvd så mange slike, jeg er nok litt redd for å bli skuffet. 

Når andre skal ta en øl, drikker jeg cider og  hard seltzer. Det fantes ikke på norske utesteder da jeg var ung, så på den fronten synes jeg verden har gått framover. 

Har du prøvd Radler? Smaker ikke særlig øl. Veldig godt, selv for meg som liker øl 😊

Annonse

Ja, jeg liker øl, men ikke alle typer øl. Til jul vil jeg helst ha juleøl til akevitten, men om sommeren er lysere øltyper ofte mest leskende. Jeg liker ikke IPA, og kan styre meg for en del grumsete mikrobryggeri-øl-typer. Husker jeg leste om at mango ipa var utsolgt «overalt» fordi det skulle smake så godt. Så fikk jeg tak i en boks, men drakk ikke opp den.. 

Men (alkoholfri) radier med sitron synes jeg er veldig godt. Jeg synes ikke det smaker øl, men det kan jo hende at en som misliker ølsmak likevel synes det gjør det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...