Gå til innhold

– Det blir å supe hele påska

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
ISW skrev (12 timer siden):

Jeg synes nå egentlig det er litt gøy å se mangfoldet av kultur i Norge, hvor alt ikke bare handler om det som er helt mainstream. Sånn sett synes jeg rånere må få lov å holde på, og det plager ikke meg at noen involverer barna sine i livet rundt bil og motor. For øvrig synes jeg det er utrolig gøy på festivaler om sommeren å se fedre med kidden på skuldrene i Metallica t-skjorte og at de har det gøy. Så kan man selvsagt diskutere hvor mye alkohol man skal drikke sammen med barn, men det er jo en litt annen diskusjon. Det er ikke gitt at det er så mye?

Han faren med 12-åringen som ble intervjuet, ble intervjuet sammen med et par andre menn. De fikk dette spørsmålet: - Hva skal dere gjøre resten av dagen ? Svar: Drikke. 

En gang var jeg vitne til rånefest på skjærtorsdag. Havnet i køen faktisk. En lang kø med bare rumper hengende utenfor bilvinduene.  Men som sagt, vi foreldre har vel forskjellige ønsker om hva slags påsketradisjoner vi ønsker å videreføre til barna våre da :)

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Han faren med 12-åringen som ble intervjuet, ble intervjuet sammen med et par andre menn. De fikk dette spørsmålet: - Hva skal dere gjøre resten av dagen ? Svar: Drikke. 

En gang var jeg vitne til rånefest på skjærtorsdag. Havnet i køen faktisk. En lang kø med bare rumper hengende utenfor bilvinduene.  Men som sagt, vi foreldre har vel forskjellige ønsker om hva slags påsketradisjoner vi ønsker å videreføre til barna våre da :)

Jeg ville nok ikke holdt rumpa (hvis jeg var begavet med en slik kroppsdel) ut av et bilvindu selv. Poenget mitt er at så utrolig mange har meninger om hva som er riktig at det for meg er litt forfriskende å se noe annet en gang i blant. 

Da jeg vokste opp, var jeg eksponert for altfor mye alkohol, sigarettrøyking inne, bannskap, grove vitser og en mildt sagt tvilsom nordnorsk påvirkning fra tvilsomme venner av faren min og familie. Men - til en viss grad ble det jo folk av meg også. 

Endret av ISW
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syntes ikke rånefest og stupfyll i Sverige er noe å heie frem.

Anonymkode: 22765...ae7

Jeg tror ingen heier fram det, men respekterer at for mange er dette en stor happening, sosialt, gøy med bil osv. Selvsagt kan det også tiltrekke de som lager bråk osv(som en vanlig lørdag, 17. mai, konserter, russ osv) 

Nicklusheletida skrev (13 minutter siden):

Jeg tror vel ikke dette er representativt. De færreste er nok der med kombinasjonen barn og fyll… 

Jeg havnet i bilkø selv i går (og forbannet  opplegget i forkant- droppet nesten å dra) på vei til et helt annet sted som ikke har noe med dette å gjøre. Men jeg bevitnet ikke annet enn mennesker med masse god stemning, «rare» biler, høy musikk, folk som stod og så på biltoget osv. Det er lett å kaste seg på «harry-bølgen», heve seg over det osv - men til syvende og sist er det en årelang tradisjon som mange finner masse glede i. Strømstad hadde dessuten nå valgt å la kortesjen gå gjennom sentrum, ha åpent pol, ha ulike kåringer av biler og flere steder var det rigget for matservering osv. Og selvfølgelig godt vakthold. Alkohol og mye (unge) mennesker gir selvfølgelig fare for at det blir bråk. Det virker som det gikk pent for seg i går. 

cilie skrev (9 timer siden):

Jeg tror vel ikke dette er representativt. De færreste er nok der med kombinasjonen barn og fyll… 

Jeg havnet i bilkø selv i går (og forbannet  opplegget i forkant- droppet nesten å dra) på vei til et helt annet sted som ikke har noe med dette å gjøre. Men jeg bevitnet ikke annet enn mennesker med masse god stemning, «rare» biler, høy musikk, folk som stod og så på biltoget osv. Det er lett å kaste seg på «harry-bølgen», heve seg over det osv - men til syvende og sist er det en årelang tradisjon som mange finner masse glede i. Strømstad hadde dessuten nå valgt å la kortesjen gå gjennom sentrum, ha åpent pol, ha ulike kåringer av biler og flere steder var det rigget for matservering osv. Og selvfølgelig godt vakthold. Alkohol og mye (unge) mennesker gir selvfølgelig fare for at det blir bråk. Det virker som det gikk pent for seg i går. 

Minner meg om Classic Car Week som arrangeres i Rättvik i Sverige hver sommer. Der er det bilene som er i sentrum og det er alle mulige veteranbiler, amerikanere og andre, de fleste skikkelig velholdte og fine og noen skikkelige vrak. Noe fyll ja, men de fleste er ordentlige bilentusiaster. Forskjellen er at det ikke er dette fokuset norske rånere ser ut til å ha på stupfyll og rumpe-blotting på skjærtorsdag.

Annonse

Lillemus skrev (40 minutter siden):

Minner meg om Classic Car Week som arrangeres i Rättvik i Sverige hver sommer. Der er det bilene som er i sentrum og det er alle mulige veteranbiler, amerikanere og andre, de fleste skikkelig velholdte og fine og noen skikkelige vrak. Noe fyll ja, men de fleste er ordentlige bilentusiaster. Forskjellen er at det ikke er dette fokuset norske rånere ser ut til å ha på stupfyll og rumpe-blotting på skjærtorsdag.

Der går du i mediafella. De fleste oppfører seg helt vanlig. Har venner i amcar miljøet, de var edru på tur til Strømstad og spiste en bedre middag der.

Også bodd i Halden, midt i byen uten å bli plaget av fest skjærtorsdag.

Anonymkode: 1842b...85a

Lillemus skrev (46 minutter siden):

Vi kom midt oppi det arrangementet i Rättvik for tre år siden. Vi brukte minst en time på å passere sentrum (én kilometer eller to). Mange flotte veteranbiler, noen rølpebiler, mange rånebiler. Jeg syntes det var kjempegøy å se 🤩

Endret av påskelilje
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Vi kom midt oppi det arrangementet i Rättvik for tre år siden. Vi brukte minst en time på å passere sentrum (én kilometer eller to). Mange flotte veteranbiler, noen rølpebiler, mange rånebiler. Jeg syntes det var kjempegøy å se 🤩

Vi var i Rättvik for 2 år siden for å se, det var kjempegøy! 

Lillemus skrev (13 timer siden):

Vi var i Rättvik for 2 år siden for å se, det var kjempegøy! 

Det er så fint i Rättvik! Vi skulle besøke min mors kusine, som bor der. De hadde ikke sett hverandre på mange, mange år, men kontakten var like god som før ❤️

De to gamle var nok ikke så voldsomt begeistret for bilarrangementet, men jeg synes altså at det var gøy å kjøre gjennom byen og se på folk og biler 🤩

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...