Gå til innhold

Cajsa (20) er lei av å frykte menn - Er norske menn virkelig så ille??

Anbefalte innlegg

Jeg spurte kona om akkurat dette for en god stund siden under #skullebarepratelitt debatten.

Hun sier hun nesten aldri har opplever sånt. Det forvirrer meg litt at folk har så forskjellig oppfatning av hvordan ting er. Det kommer kanskje an på hvor man bor og hvor man beveger seg. Jeg har to voksne søstre også. Vi diskuterer alt mulig så jeg tenker å spørre dem ved en anledning.

Derfor er det interessant å høre hva DOL-kvinner erfarer.

Jeg kan i alle fall love å si fra hvis noen jeg kjenner oppfører seg sånn. (Bli aggressive av avvisning, forfølger kvinner etc)

Endret av Grendel

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja. Jævlig mange norske menn er creeps! Og det er ene og alene deres skyld! 

Anonymkode: a8ab8...26c

Og jævlig mange kvinner er også creeps

Hilsen kvinne 

Anonymkode: 1a463...448

Grendel skrev (52 minutter siden):

Jeg spurte kona om akkurat dette for en god stund siden under #skullebarepratelitt debatten.

Hun sier hun nesten aldri har opplever sånt. Det forvirrer meg litt at folk har så forskjellig oppfatning av hvordan ting er. Det kommer kanskje an på hvor man bor og hvor man beveger seg. Jeg har to voksne søstre også. Vi diskuterer alt mulig så jeg tenker å spørre dem ved en anledning.

Derfor er det interessant å høre hva DOL-kvinner erfarer.

Jeg kan i alle fall love å si fra hvis noen jeg kjenner oppfører seg sånn. (Bli aggressive av avvisning, forfølger kvinner etc)

Flaks for kona di. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og jævlig mange kvinner er også creeps

Hilsen kvinne 

Du blir utsatt for overgrep og uønsket seksuell oppmerksomhet av dem?

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du blir utsatt for overgrep og uønsket seksuell oppmerksomhet av dem?

Vet mange menn har opplevde det ja. Men de tør ikke å si ifra. Det skal liksom være greit når det går den veien. De skal bare finne seg i, og tie.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vet mange menn har opplevde det ja. Men de tør ikke å si ifra. Det skal liksom være greit når det går den veien. De skal bare finne seg i, og tie.

De får si fra. Det er ikke greit. Men statistikken sier altså noe helt annet og den lyver ikke akkurat. Jeg legge merke til alle her som skal snakke vekk hva jenta i første innlegg sier. Dere er faen meg like håpløse nesten hele bunten selv. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For pene jenter så er det nok sånn. De som er mer i retning av grå mus opplever nok ikke dette like hyppig og selvfølgelig ikke kjenne seg igjen i det.

Anonymkode: 23119...970

Jeg har opplevd at en halvveis kjendismann har kommet bort til meg foran bardisken og fortalt meg at jeg var for stygg til å være der. Ingenting mer. Bare det. Jeg sto i kø for å kjøpe drikke. 

Sokk skrev (1 minutt siden):

Jeg har opplevd at en halvveis kjendismann har kommet bort til meg foran bardisken og fortalt meg at jeg var for stygg til å være der.

Han hadde nok lest på pickupartist.no at det fungerer som sjekketriks. Og det gjør det jo - i ca 1 av 100 tilfeller.

psykedeliker skrev (29 minutter siden):

Han hadde nok lest på pickupartist.no at det fungerer som sjekketriks. Og det gjør det jo - i ca 1 av 100 tilfeller.

Men han prøvde ikke å sjekke. Han fulgte ikke opp med noe kontaktforsøk. Han var bare guffen 100%.

Sokk skrev (1 minutt siden):

Han fulgte ikke opp med noe kontaktforsøk.

Nei, det er du som skal ta neste steget, ifølge dét manuset. Trodde du visste slikt, du som er så god på manus ellers. 😉

Sokk skrev (6 timer siden):

Jeg har opplevd at en halvveis kjendismann har kommet bort til meg foran bardisken og fortalt meg at jeg var for stygg til å være der. Ingenting mer. Bare det. Jeg sto i kø for å kjøpe drikke. 

Noen liker å være drittsekker. Jeg aner ikke hva de får ut av det 

Annonse

UtakknemligDiva
Grendel skrev (På 18.4.2025 den 17.37):

Jeg er spent på erfaringen til DOL kvinner. Blir dere ofte trakassert? Hvor ofte skjer det? 

Ikke ofte. Men det har kanskje å gjøre med at jeg ikke er på byen hver helg. Men det skjer ikke nødvendigvis når jeg er på byen heller. 
Men sist lørdag mistet jeg en buss etter å ha vært hos en kompis og måtte vente 40 min på neste. Det vil si til kl 01. 
Dette var ved Bjerke, som jeg har fått med meg har blitt et litt mindre bra strøk de siste ukene. Så jeg satte meg på noen benker i mørket mot et boligfelt så jeg slapp være i lyset på bussholdeplassen. Hadde bare en følelse av at jeg ikke ønsket å bli sett den natten. Det var absolutt INGEN folk ute, og det var grunnen til at jeg ikke ville sitte på et opplyst sted. Kommer 2 biler og stopper ved busskuret, så en tredje. Noen folk går ut, vet ikke hva de gjør, så snakker de og så kjører videre. 
Mens jeg var glad for at jeg ikke satt der da, hører jeg plutselig noen rope fra et hus bak meg. «Baby!» og plystrer og roper «baby!» igjen og igjen.  Så ikke engang i mørket og med ryggen til kan en kvinne få være i fred fra (fulle) menn. 
Dette kvalifiserer nok ikke for direkte trakassering, men uønsket oppmerksomhet var det. 

Til det noen nevner over. Det kan virke som noen tiltrekker seg mer slik enn andre. Det sies at høye kvinner opplever mindre sånn enn lavere. Å være blond er visst heller ingen fordel. Jeg er høy og brunette. Har et par venninner som er lave og blonde, og opplever slik omtrent hver gang de er ute. 

UtakknemligDiva skrev (40 minutter siden):

Til det noen nevner over. Det kan virke som noen tiltrekker seg mer slik enn andre. Det sies at høye kvinner opplever mindre sånn enn lavere. Å være blond er visst heller ingen fordel. Jeg er høy og brunette. Har et par venninner som er lave og blonde, og opplever slik omtrent hver gang de er ute. 

Jeg er høy og blondine. Opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet på byen ofte da jeg var i den alderen da jeg var på byen. Det som er trist er jo at det da ikke har endret seg stort på 30 år.

Adeie skrev (16 minutter siden):

Det som er trist er jo at det da ikke har endret seg stort på 30 år.

Dersom det i større eller mindre grad er aldersrelatert, har du noen tanker om hva som må til for å endre det?

psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Dersom det i større eller mindre grad er aldersrelatert, har du noen tanker om hva som må til for å endre det?

Jeg har ikke vært på byen de siste 20 årene, så tror ikke det har med alder å gjøre. Holdninger til enkelte menn derimot.

De fleste menn er ikke slik heldigvis. 

Endret av Adeie
Adeie skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke vært på byen de siste 20 årene, så tror ikke det har med alder å gjøre.

Jeg har vært mer på byen de siste 20 år enn de fleste på min alder. Jeg ser store forskjeller relatert til alder, spesielt når det gjelder å si fra til andre menn at deres oppførsel ikke er akseptabel. Det handler bl.a. om at menn som trakasserer kvinner også trakasserer andre menn, og det krever som oftest litt livserfaring å håndtere det på en hensiktsmessig måte. På steder med et aldersblandet klientell forstår de unge mennene intuitivt at de er sjanseløse i en faktabasert diskusjon med de eldre, og hvis de ikke har forstått det enda lærer de det fort.

Men både kvinner og menn vet hva de går til når de frivillig oppsøker "kjøttmarkedene" på byen, med de spillereglene som gjelder der.

psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært mer på byen de siste 20 år enn de fleste på min alder. Jeg ser store forskjeller relatert til alder, spesielt når det gjelder å si fra til andre menn at deres oppførsel ikke er akseptabel. Det handler bl.a. om at menn som trakasserer kvinner også trakasserer andre menn, og det krever som oftest litt livserfaring å håndtere det på en hensiktsmessig måte. På steder med et aldersblandet klientell forstår de unge mennene intuitivt at de er sjanseløse i en faktabasert diskusjon med de eldre, og hvis de ikke har forstått det enda lærer de det fort.

Men både kvinner og menn vet hva de går til når de frivillig oppsøker "kjøttmarkedene" på byen, med de spillereglene som gjelder der.

Jeg gikk på byen for å være med venner. For meg er ikke det å more seg en del av en seksuell rite. Og hvis du tror det kun var unge menn som var problemet tar du feil. Var menn fra 18 til 65. 

Jeg sa godt i fra den gangen, det hjalp ikke da, og det ser ikke ut til at det hjelper nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...