Gå til innhold

Liker du skrekkfilmer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg så oftere skrekkfilmer som ung. Husker vi typisk gikk sammen flere og leide moviebox (gamlisreferanse) og tok en skrekkfilm og en komifilm, for å løse opp igjen stemningen etter det skumle :) Husker også da jeg så Ondskapens hotell på VHS med en venninne - jeg måtte vente til det lysnet av dag før jeg våget gå hjem. 😆 Nå er det lenge siden jeg har sett skrekkfilm. Men jeg kan sette pris på en  god thriller. 

Nja - jeg liker ikke de som bare består av blod og gørr, så jeg ser ikke de som har rykte for å gjøre det. Har f.eks. ikke sett Exorcisten. Jeg foretrekker de som grenser mot psykologisk krim. Psycho, The Shining (Ondskapens hotell) og The Blair Witch Project er eksempler på typen jeg liker. Hitchcock klarte jo å skape skummel stemning uten å pøse på med effekter, sånt har jeg sans for.

laban skrev (13 timer siden):

Nja - jeg liker ikke de som bare består av blod og gørr, så jeg ser ikke de som har rykte for å gjøre det. Har f.eks. ikke sett Exorcisten. Jeg foretrekker de som grenser mot psykologisk krim. Psycho, The Shining (Ondskapens hotell) og The Blair Witch Project er eksempler på typen jeg liker. Hitchcock klarte jo å skape skummel stemning uten å pøse på med effekter, sånt har jeg sans for.

Enig - blod og gørr frister ikke, og da heller ikke slikt som den norske nazi-zombie-filmen som jeg bare fikk med meg reklame om for noen år tilbake.

Ang Exorsisten: jeg husker at jeg/vi tok den opp på VHS for mange herrens år siden - 30-35 år. Den kassetten ble liggende i årevis uten at vi orket å se den. Til slutt ble opptaket kastet. Så sannsynligheten for at jeg søker den opp i en strømmetjeneste og leier den nå er vel liten 😆 Gasslys med Ingrid Bergmann står imidlertid på lista. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...