Gå til innhold

Tips til å bruke mindre penger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en uføretrygdet voksen mann. Jeg syns det går for mye penger ut hver måned og vil ha tips å bruke mindre penger. Er så vidt det går rundt hver måned. Har dere noen gode tips til meg? 

Anonymkode: 57b0b...9c0

Det er jo helt umulig å svare på når vi ikke vet hva du bruker pengene dine på.

24 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er en uføretrygdet voksen mann. Jeg syns det går for mye penger ut hver måned og vil ha tips å bruke mindre penger. Er så vidt det går rundt hver måned. Har dere noen gode tips til meg? 

Bruk mindre penger på tipping, mat, snus og cola.

Anonymkode: 4806a...797

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja hva bruker du det til ? 

Anonymkode: 014b5...298

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må se på hva du bruker penger på. Hva du kan droppe, hva du kan bruke mindre av og hva du kan bytte ut med rimeligere alternativer.

Typiske råd er jo å følge med på hva som er i datodisken, medlemstilbud, andre tilbud og slike ting.

Siden vi har vært i en alvorlig gjeldskrise som vi heldigvis kom oss ut av, har jeg laget et skikkelig budsjett, hvor jeg har tatt med absolutt alt vi har av utgifter - inkl alle årlige utgifter som jeg har summert og delt på 12 mnd. Dette setter jeg på en regningskonto. Absolutt alt unntatt mat/drikke og husholdningsartikler er satt av i dette budsjettet. 

Så trekker jeg dette fra all inntekt, og da vet jeg hva vi har tilgode til mat og husholdningsartikler. Det vi ikke bruker setter vi på sparekonto. 

Det er også lurt å gjøre som de andre her sier. Planlegg handling, kjøp på tilbud osv. 

Vi lager også middag for to dager i gangen, vi har funnet ut at vi sparer litt på dette også. 

Endret av Emoji

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...