Gå til innhold

Frp vil stoppe innvandring fra «høyrisikoland»: Er det rettferdig eller diskriminerende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frp tar til orde for å stanse innvandring fra land der flyktninger i Norge har store integreringsutfordringer, som land i Midtøsten, Afrika og deler av Asia.

– Målet vårt er null netto innvandring fra høyrisikoland, sier Frps innvandringspolitiske talsperson Erlend Wiborg til Aftenposten.

Med høyrisikoland mener Frp land der flyktninger i Norge ofte har store integreringsutfordringer knyttet til kriminalitet, lav sysselsetting, høyt velferdsforbruk og sosial segregering. Dette gjelder særlig land i Midtøsten, Afrika og deler av Asia, ifølge Wiborg.

– Norge har over tid tatt imot altfor mange innvandrere fra slike land. Det er ikke bærekraftig og påfører skattebetalerne enorme kostnader. Erfaringene fra Sverige skremmer, sier han.

https://www.nettavisen.no/frp/null-innvandring/innvandring/frp-vil-ha-null-innvandring-fra-hoyrisikoland/s/5-95-2409827 

Anonymkode: aa3c4...555

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal hjelpe mennesker i nød. Man kan da virkelig ikke la være å hjelpe noen fordi de kommer fra spesifikke land. Da er det vel integreringen de må gjøre noe med.

Men vi skal ikke ta inn fler enn hva vi faktisk klarer å integrere skikkelig.

Anonymkode: b63fc...659

AnonymBruker
Skrevet

Det er fornuftige ord fra Wiborg. Selvfølgelig må vi slutte å slippe inn personer som på gruppenivå bare ikke klarer å fungere i vesten. Her jeg bor har det blitt mengder med innvandrere fra nettop denne typen land. Jeg synes de som er så pro innvandring borde bo i ett strøk med masse slike innvandrere gjerne type furuset eller Holmlia, men som oftest bor de selv i hvite områder. 
Slutt å være så raus på østkanten bekostning. Klart er det ikke noe ille med innvandring om man bor ser det er noen få velinegrerte innvandrere kontra i ghettoen.

Anonymkode: eec4b...622

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig må vi slutte å slippe inn personer som på gruppenivå bare ikke klarer å fungere i vesten.

Å behandle folk ulikt ut fra gruppetilhørighet hører ikke hjemme i en demokratisk rettsstat, tvert imot. Derimot er det ingen ting i veien for å stille strengere krav til alle som søker asyl, uavhengig av hvor de kommer fra.

Skrevet

Jeg er i det alt vesentlige helt enig i dette.

Jeg mener at innvandring i seg selv er tullete, da det i svært liten grad hjelper på de underliggende årsakene til at folk flykter. Det er mye bedre å hjelpe menneskene i sine egne land. Og dessverre er det sånn at en del av kulturen i disse "høyrisikolandene" er svært lite kompatibel med vår egen. Det er egentlig ikke lov å si, men jeg sier det likevel; islam.

I tillegg må familiegjenforening forbys for å hindre alle disse henteekteskapene som bare vanner ut integreringen mer og mer gjennom at vi får et stadig tilsig av første generasjons innvandrere. Det er det dessverre liten politisk vilje for, all den tid en signifikant mengde FrP-velgere henter kone i Thailand.

AnonymBruker
Skrevet

Innvandring ødelegger vesten. Vi kan ikke fortsette å ta imot lykkejegere. Nasjonalstaten er ikke utgått på dato selv om mange såkalte antirasister virker å mene det. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Innvandring ødelegger vesten.

Den vestlige sivilisasjon klarer fint å ødelegge seg selv helt uten innvandrernes hjelp. Det ser vi f.eks. på hvordan nordmenn behandler sin egen natur- og kulturarv, og det begynte lenge før masseinnvandringen.

nachnoo
Skrevet

Et av de beste forslagene jeg har opplevd.

Everybody
Skrevet

Kanskje Sverige skulle gjort det samme for lenge siden?

Grendel
Skrevet

Jeg er tilhenger av drastisk endring, men akkurat det forslaget fremstår som populistisk og rasistisk.

Skal vi nekte innreise for fotballspillere fra Somalia? Forskere?

Man får heller skrote hele asylordningen i dagen form. Det ville vært høyre-radikalt for 20 år siden, men nå er det flere og flere fornuftige mennesker enige. Helt fra Rødt til Frp. Sist ute er Frode Forfang, UDI direktør i 26 år:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Oo7PKA/udi-veteran-frode-forfang-asylretten-maa-skrotes

Skrevet

Noe må gjøres. Integreringen fungerer ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Grendel said:

Jeg er tilhenger av drastisk endring, men akkurat det forslaget fremstår som populistisk og rasistisk.

Skal vi nekte innreise for fotballspillere fra Somalia? Forskere?

Man får heller skrote hele asylordningen i dagen form. Det ville vært høyre-radikalt for 20 år siden, men nå er det flere og flere fornuftige mennesker enige. Helt fra Rødt til Frp. Sist ute er Frode Forfang, UDI direktør i 26 år:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Oo7PKA/udi-veteran-frode-forfang-asylretten-maa-skrotes

VG i dag:

https://www.vg.no/nyheter/i/Mn8xgE/frp-har-faatt-rett-asylretten-er-utdatert

Anonymkode: aa3c4...555

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (7 timer siden):

Hvis du leide ut bolig og en flyktning fra somalia ba om å få leie fra deg, ville du leid ut til han, eller er du rasistisk ?

Anonymkode: f9e1c...91f

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis du leide ut bolig og en flyktning fra somalia ba om å få leie fra deg, ville du leid ut til han, eller er du rasistisk ?

Anonymkode: f9e1c...91f

Jeg ville leid ut ja. Det ville vært en prinsippsak. Man kan ikke klage på at folk ikke blir integrert hvis man stenger dem ute fra boligmarkedet.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok en ny flyktningekrise bestående av palestinere snart. Trump har nesten 4 år igjen ved makten og Bibbi vil ikke i fengsel. Nærliggende arabiske land vil ikke ta imot de. Europa har en fortsatt liberal politikk. 

Dvelende bilder av det helvete palestinerne gjennomgår har fylt nyhetssendingene i lang tid. Faen ta Israel og faen ta Trump.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...