Gå til innhold

risperdal og fettlever.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ISW skrev (14 minutter siden):

Det er som regel faktorer som overvekt eller høyt inntak av karbohydrater eller alkohol som _kan_ gi fettlever. De fleste antipsykotika vil jo kunne gi økt cravings og vektøkning i større eller mindre grad. Jeg tipper det er dette chatgpt mener.

Ok. men selv når jeg var tynnere hadde jeg fettlever, hvor tynn må man være? jeg har ikke drukket alkohol på mange år, har nå en bmi på 28,3 og vil ned mer i vekt. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. men selv når jeg var tynnere hadde jeg fettlever, hvor tynn må man være? jeg har ikke drukket alkohol på mange år, har nå en bmi på 28,3 og vil ned mer i vekt. 

Ofte handler det om kosthold. En ide kan være å i større grad unngå raske karbohydrater som sukker og hvitt mel.

ISW skrev (4 minutter siden):

Ofte handler det om kosthold. En ide kan være å i større grad unngå raske karbohydrater som sukker og hvitt mel.

Prøver jo på det i hverdagen eller spiser mindre av det, vet man kan bli kvitt fettlever på lavkarbo men det tar et år. Jeg klarer ikke leve på lavkarbo. 

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det noen symptomer på fettlever? Er det skadelig? 

Anonymkode: c82e8...a9a

jeg har ikke symptomer på det etter det jeg vet, ble oppdaget ved en tilfeldighet for noen år siden. Legene har ikke kommet med råd men det har chatgpt. 

ISW skrev (52 minutter siden):

Det er som regel faktorer som overvekt eller høyt inntak av karbohydrater eller alkohol som _kan_ gi fettlever. De fleste antipsykotika vil jo kunne gi økt cravings og vektøkning i større eller mindre grad. Jeg tipper det er dette chatgpt mener.

mulig det er det den mener siden den foreslo latuda, zeldox og abilify. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...