AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:24 Skrevet søndag kl 06:24 Hei Noen her som har fått veldig ustabil psyke (og ukontrollert uro/angst) som en del av perimenopausen? Har eventuelt noen hormonbehandling hjulpet deg å bli mer stabil og deg selv, og klar i hodet? Nysgjerrig på hvor stor rolle hormonene evt kan spille inn ift psyken Anonymkode: 89de9...e61 0 Siter
Lillemus Skrevet søndag kl 07:03 Skrevet søndag kl 07:03 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei Noen her som har fått veldig ustabil psyke (og ukontrollert uro/angst) som en del av perimenopausen? Har eventuelt noen hormonbehandling hjulpet deg å bli mer stabil og deg selv, og klar i hodet? Nysgjerrig på hvor stor rolle hormonene evt kan spille inn ift psyken Anonymkode: 89de9...e61 Jeg har ikke hatt det slik, men på gruppa "FEMIpositiv overgangsalder -før - under og etter" på fb er det mange som har opplevd at de blir seg selv igjen etter oppstart på hormoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:06 Skrevet søndag kl 07:06 Lillemus skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke hatt det slik, men på gruppa "FEMIpositiv overgangsalder -før - under og etter" på fb er det mange som har opplevd at de blir seg selv igjen etter oppstart på hormoner. Ok, takk for tips. Vet ikke om det er tilfelle for meg, Men har blitt helt merkelig og utafor. Kan selvsagt vær andre grunner til det og men tenker jo hormoner kan spille inn når man har bikket 40.. Anonymkode: 89de9...e61 0 Siter
Adeie Skrevet søndag kl 07:06 Skrevet søndag kl 07:06 Jeg merker ingenting på psyken. Har heller aldri merket pms, vet ikke om det har noe å si. Men de jeg kjenner som kjente pms har også hatt store psykiske svingninger. Eneste jeg merker er økt svette ved aktiviteter. Men begynte på efexor samme tid syklusen begynte å tulle, så om det er efexor eller overgangen er vanskelig å vite. Min syklus er helt ute av det. Kun spottet i 10 mnd, før full foss i 3 mnd, før spotting igjen nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:27 Skrevet søndag kl 07:27 Adeie skrev (19 minutter siden): Jeg merker ingenting på psyken. Har heller aldri merket pms, vet ikke om det har noe å si. Men de jeg kjenner som kjente pms har også hatt store psykiske svingninger. Eneste jeg merker er økt svette ved aktiviteter. Men begynte på efexor samme tid syklusen begynte å tulle, så om det er efexor eller overgangen er vanskelig å vite. Min syklus er helt ute av det. Kun spottet i 10 mnd, før full foss i 3 mnd, før spotting igjen nå. Ja jeg var veldig plaget med pms før. Men har aldri vært sånn konstant koko som jeg er nå Mensen er fortsatt ganske regelmessig Anonymkode: 89de9...e61 0 Siter
Lillemus Skrevet søndag kl 09:18 Skrevet søndag kl 09:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg var veldig plaget med pms før. Men har aldri vært sånn konstant koko som jeg er nå Mensen er fortsatt ganske regelmessig Anonymkode: 89de9...e61 Jeg hadde fremdeles forholdsvis regelmessig mens da hetetoktene kom i en alder av 54 år... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden Lillemus skrev (På 4.5.2025 den 11.18): Jeg hadde fremdeles forholdsvis regelmessig mens da hetetoktene kom i en alder av 54 år... ok ja uregelmessig er kanskke noe av det senere som kommer Men da er det vanskelig vite. Jeg strever med mental ubalanse bla og er i såfall snakk om tidlig PERImenopause Anonymkode: 89de9...e61 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): ok ja uregelmessig er kanskke noe av det senere som kommer Men da er det vanskelig vite. Jeg strever med mental ubalanse bla og er i såfall snakk om tidlig PERImenopause Anonymkode: 89de9...e61 Ta en tur til legen og få målt hormonnivået ditt. Anonymkode: 45509...7de 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.