Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så stygge mot andre kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min oppfatning er at menn har mye mer respekt for hverandre enn kvinner har mot hverandre.  Kvinner er kvinner verst som det heter, kaller andre for "kjerring" osv. 

Anonymkode: 649a7...877

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at noen mennesker liker å rakke ned på andre, og de finner man i begge kjønn. Og de rakker ned på begge kjønn. Man legger kanskje spesielt merke til fra/til det ene kjønnet hvis man fokuserer på det.

Anonymkode: 23dbd...051

Skrevet

Jeg synes ikke noe om slike generaliseringer.

Når det er sagt har kvinner gjerne et ønske om å komme nærmere innpå hverandre enn menn har. Dette gir ofte positive virkninger på relasjonen, men gir også større risiko for konflikt.

AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (13 minutter siden):

Jeg synes ikke noe om slike generaliseringer.

Når det er sagt har kvinner gjerne et ønske om å komme nærmere innpå hverandre enn menn har. Dette gir ofte positive virkninger på relasjonen, men gir også større risiko for konflikt.

Jeg tror det er noe i det. Lurer på om det kan være at menn har ubevisst mer respekt, ellers blir det slåssing. Mens kvinner bare prater, er ikke så skummelt liksom. 

Anonymkode: 649a7...877

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er værre en menn,helt enig. 

Anonymkode: f2d23...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Tullprat. Og hvem har forresten bestemt at kvinner skal heie på hverandre bare fordi de er samme kjønn?

Anonymkode: aad1e...dfa

Annonse

Skrevet

Jeg er enig i at kvinner som regel er verre enn menn. Mer tisk og hvisk, baksnakking, sladder, intriger og misunnelse.

Slik vi så det i nyeste sesong av The white Lotus, der tre venninner ferierte sammen. Så snart en av dem forsvant fra arenaen, begynte de to andre å kakle om den tredje.

Mannfolk er som oftest mer reale, du vet mer hvor du har dem. Samtidig kan det selvsagt også finnes falskhet blant dem også.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i en bedrift med 60 menn og meg som eneste kvinne.

Aldri vært borti mer baksnakking.

Og har enda til gode å se noen overdramatiserer situasjoner på jobb mer enn menn.

Nå har jeg aldri giddet å blande meg inn i drama, så får veldig lite med meg, men det jeg får er da skapt av menn.

Anonymkode: 2a620...1c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner er kvinner verst som det heter

Det opprinnelige ordtaket er "frende er frende verst", som betyr at folk ofte er verst mot de som burde være ens nærmeste. Dette uttrykket er opprinnelig ikke spesielt knyttet til kvinner eller deres væremåte. 

I tillegg til det @Ekstra nevner, tror jeg det ofte handler om usikkerhet. Hvis man skal generalisere mellom kjønn (noe som i utgangspunktet ikke blir spesielt nøyaktig eller riktig), er nok kvinner mer opptatt av å gjøre "det riktige". Denne jakten på "fasiten" fører ofte til nedrakking på andres valg for å rettferdiggjøre sine egne. Hensikten er trolig ikke å være ekkel mot andre, men uttrykk for en blanding av tvil på seg selv og misunnelse over at andre tør å gjøre ting annerledes. 

Man ser det f.eks. i diskusjoner om familiers valg av løsninger mht. bosted, jobbtype/stillingsprosent, barnepass osv.: Mødre er opptatt av å begrunne valgene med at det er opplest og vedtatt at "dette er best for barna", uansett andre rammebetingelser, så slik bør alle gjøre. Fedre tør i større grad stå for at "dette passer for meg og mine i vår situasjon", derfor gjør vi det sånn. 

Når det er sagt, finnes det selvsagt andre typer baksnakking og sladder enn om slike prioriteringer. F.eks. de som handler om utseende og andre ytre egenskaper. Der er nok begge kjønn på gruppenivå mest opptatt av det de selv er vant til å bli målt på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...