Gå til innhold

Gravid/abortpille?

Anbefalte innlegg

Gjest Infinite Sadness

Hm.

Hvordan begynner man noe slikt?

Jeg har de siste to månedene hatt kjæreste som jeg har hatt regelmessig sex med, både beskyttet og ubeskyttet. Jeg vet jeg har vært uforsiktig, men har tatt angrepiller to ganger.

Første gang var to uker etter vi ble sammen, samt to uker etter at jeg sist hadde mensen. Da fikk jeg etter noen dager en merkelig blødning som varte tre-fire dager. Det gikk en ukes tid til og rundt den tiden jeg skulle ha mesen fikk jeg samme blødningene, muligens av litt sterkere karakter, men fortsatt blødde jeg mindre enn jeg vanligvis gjør ved en menstruasjon og hadde ikke de sterke menssmertene jeg pleier å ha.

Nå er det noen dager til jeg skal ha mensen, og jeg merker ikke noe til det på kroppen, slik jeg pleier å gjøre.

Jeg vurderer derfor muligheten for at jeg er gravid, er det en reell mulighet, sett i sammenheng med at jeg faktisk hadde en blødning samtidig som jeg skulle hatt mensen?

Om så skulle være er abort eneste alternativ.

Jeg undres derfor på noe rundt denne abortpillen og abort generelt:

-Jeg er redd for de psykiske påkjenningene, er dette noe jeg bør tenke på? Jeg er nesten så redd for det at jeg ikke tør ta en graviditetstest.

-Hvordan foregår en abort med abortpillen?

-Gjør det svært vondt? Er det bare en vanlig blødning, eller er det noe spesielt ved den?

-Hva er andre kvinners erfaringer ved bruk av den?

Jeg blir svært takknemlig for svar, selv om dette ble ett langt innlegg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49230-gravidabortpille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...