Gå til innhold

Får dere også vondt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her har jeg en ordbok som er meget merkelig. Ser sjeldent på hva jeg skriver da jeg sjeldent skriver feil. Men ordboken endrer ord. Det samme tenker jeg om andre.

Anonymkode: 81073...1a1

Tja, du har brukt "sjeldent" feil to ganger i innlegget ditt, så jeg vet ikke jeg ... Det skal være "sjelden". "Sjeldent" betyr spesielt, utenom det vanlige, eks. "Hun var sjeldent vakker". 

Anonymkode: ed514...5b8

Fortsetter under...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 17.52):

Foresatte melder før hver trening om barna kommer eller ikke. 
Fra helnorske foreldre får jeg meldinger som dette: « Kari å Per kommer ikke i kveld».  

Anonymkode: 985d8...554

Ja, grøss. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (34 minutter siden):

Når folk skriver aldrig, vi lærte jo på skolen "aldri g i aldri". Og veldi istedenfor veldig. 

Jeg lærte: Aldri to ll'er i aldri. Veldig skrives jo veldig. Ingen g som skal bort der.

Anonymkode: ce9c4...18a

Skrevet (endret)

Husker før en muntlig eksamen på sykepleien. Da måtte jeg pugge et ord som slo krøll på tunga. Acetylsalisylsyre. Men da jeg fikk det til å sitte så har det satt der selv om det er 9-10 år siden jeg var ferdig på sykepleieren og ikke har hatt noen naturlig setting å bruke ordet på. 

Tror jeg har brukt å si trilogi. Det er vel feil. Men tror jeg har og/å og et/ett sånn passe under kontroll. Hadde bare 4 i norsk tror jeg så er ingen mester. 

Jeg glemmer så sykt mye, mens enkelte ting bare fester seg. Slik som arterie temporalis, A carotis, A brakialis, A radialis, A femoralis, A poplitea og A dorsalis pedis. Altså de latinske navnene på kroppens arterier. 

Er veldig selektivt, eller ikke selektivt hva jeg husker og hva jeg glemmer. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Husker før en muntlig eksamen på sykepleien. Da måtte jeg pugge et ord som slo krøll på tunga. Acetylsalisylsyre. Men da jeg fikk det til å sitte så har det satt der selv om det er 9-10 år siden jeg var ferdig på sykepleieren og ikke har hatt noen naturlig setting å bruke ordet på. 

Tror jeg har brukt å si trilogi. Det er vel feil. Men tror jeg har og/å og et/ett sånn passe under kontroll. Hadde bare 4 i norsk tror jeg så er ingen mester. 

Jeg glemmer så sykt mye, mens enkelte ting bare fester seg. Slik som arterie temporalis, A carotis, A brakialis, A radialis, A femoralis, A poplitea og A dorsalis pedis. Altså de latinske navnene på kroppens arterier. 

Er veldig selektivt, eller ikke selektivt hva jeg husker og hva jeg glemmer. 

Trilogi er helt riktig. 😃

Skrevet (endret)
Babette skrev (11 minutter siden):

Trilogi er helt riktig. 😃

Åja, hehe. Det var nå bra da. 😅 

Jeg kan irritere meg litt over bruken var/hvar, og verandre/hverandre. 

Endret av Glitter

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...